• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Post-Yugoslav Cinema and the Shadows of War: A Study of Non-Representation in Film

    Post-Yugoslav Cinema and the Shadows of War by Makarevic, Asja;

    A Study of Non-Representation in Film

    Sorozatcím: Film Culture in Transition; 99;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 111.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        53 030 Ft (50 505 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 303 Ft off)
      • Kedvezményes ár 47 727 Ft (45 455 Ft + 5% áfa)

    53 030 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This study proposes to call non-representational images as appearing to offer a more dynamic relationship to the past and the present, while reflecting complex processes of the formation of identity, memory, guilt, and responsibility.

    Több

    Hosszú leírás:

    Bosnia-Herzegovina is still considered a post-war country. The concept of post-war implies that the country and its people are tied more strongly to the past than they are oriented towards the future. Paradoxically, as long as the future is kept at bay and the post-war condition kept alive, Bosnia maintains a certain significance on the global scene. However, living in the temporal vacuum of the post-war condition cannot be a long-term perspective. A range of post-Yugoslav films provides spectators with images that offer innovative approaches to the collective past, while simultaneously reframing contemporary experience. This study proposes to call non-representational images appears to offer a more dynamic relationship to the past and the present, while reflecting complex processes of the formation of identity, memory, guilt, and responsibility. But if these dynamics are inherent in non-representational images, is there a way in which they can contribute to overcoming the post-war condition?

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Illustrations, Preface, Introduction, I Post-Yugoslav Cinema in the Face of Post-War Culture, II Beyond Self-Victimization, III Limitations of Non-Representation, IV Excavating Memories of War, Conclusion, Index

    Több