ISBN13: | 9781032683997 |
ISBN10: | 1032683996 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 130 oldal |
Méret: | 216x138 mm |
Súly: | 400 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 6 Illustrations, black & white; 6 Halftones, black & white |
682 |
Komputergrafikai szoftverek
Számítógépes játékok
A művészetről általában
Általános filozófia művek
Bibliakiadások és -értelmezések
Játéktervezés
További könyvek a számítástechnika területén
Kulturális tanulmányok
Média és kommunikációtudomány általában
Komputergrafikai szoftverek (karitatív célú kampány)
Számítógépes játékok (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Általános filozófia művek (karitatív célú kampány)
Bibliakiadások és -értelmezések (karitatív célú kampány)
Játéktervezés (karitatív célú kampány)
További könyvek a számítástechnika területén (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
On Soulsring Worlds
GBP 48.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
The first book-length study devoted to FromSoftware games, On Soulsring Worlds explores how the Dark Souls series and Elden Ring are able to reconcile extreme difficulty in both gameplay and narrative with broad appeal.
The first book-length study devoted to FromSoftware games, On Soulsring Worlds explores how the Dark Souls series and Elden Ring are able to reconcile extreme difficulty in both gameplay and narrative with broad appeal.
Arguing that the games are strategically positioned in relation to contemporary audiences and designed to tap into the new forms of interpretation afforded by digital media, the author situates the games vis-?-vis a number of current debates, including the posthuman and the ethics of gameplay. The book delivers an object lesson on the value of narrative (and) complexity in digital play and in the interpretive practices it gives rise to.
Cross-fertilizing narrative theory, game studies, and nonhuman-oriented philosophy, this book will appeal to students and scholars of game studies, media studies, narratology, and video game ethnography.
"If Dark Souls and Elden Ring deliver us ludic incomprehension, then Caracciolo delivers his customary analytical clarity. The book?s replay value promises to attract both gamers and academics, keeping all of our intellectual health bars high."
David Ciccoricco, author of Refiguring Minds in Narrative Media and Reading Network Fiction
Introduction
1. Complicating the Flow of Time
2. Game Space: Layers and Gaps
3. Reimagining Humanity as Multiplicity
4. Community: Asynchronous Multiplayer and Shared Difficulty
5. Levels of Interpretation in Online Discussion
6. Soul and Swamp: Ethics of Soulsring Gameplay
Works Cited