
On Our Mind
Salience, Context, and Figurative Language
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 71.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 593 Ft off)
- Kedvezményes ár 32 340 Ft (30 800 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
35 933 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2003. június 5.
- ISBN 9780195136166
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 243x167x23 mm
- Súly 535 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 halftones and numerous figures 0
Kategóriák
Rövid leírás:
How do we learn to produce and comprehend non-literal language? Competing theories have only partially accounted for the variety of language comprehension evoked in metaphor, irony, and jokes. Rachel Giora has developed a novel and comprehensive theory, the Graded Salience Hypothesis, to explain figuative language comprehension. Giora contends that the salience of meanings (i.e., the cognitive priority we ascribe to words encoded in our mental lexicon) has the primary role in language comprehension and production.
TöbbHosszú leírás:
How do we learn to produce and comprehend non-literal language? Competing theories have only partially accounted for the variety of language comprehension evoked in metaphor, irony, and jokes. Rachel Giora has developed a novel and comprehensive theory, the Graded Salience Hypothesis, to explain figuative language comprehension. Giora contends that the salience of meanings (i.e., the cognitive priority we ascribe to words encoded in our mental lexicon) has the primary role in language comprehension and production.
She has single-handedly lifted a current paradigm out of its hinges and placed it on a new footing, .. despite the many technical explanations, the book is easy to read and the experiments are easy to follow. The well-argued plausibility of Giora's model is at least an eye-opener, if not a refreshing alternative, for people subscribing to different paradigms and who are being helped not least by the pleasant lightheartedness which is an overall positive feature of Giora's book, making it a good read, even for non-professionals.