• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Neuroconstructivism - I: How the brain constructs cognition

    Neuroconstructivism - I by Mareschal, Denis; Johnson, Mark H; Sirois, Sylvain;

    How the brain constructs cognition

    Sorozatcím: Developmental Cognitive Neuroscience;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 177.50
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        84 800 Ft (80 762 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 8 480 Ft off)
      • Kedvezményes ár 76 320 Ft (72 686 Ft + 5% áfa)

    84 800 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma és címe How the Brain Constructs Cognition v. 1
    • Kiadó OUP Oxford
    • Megjelenés dátuma 2007. január 18.

    • ISBN 9780198529903
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem288 oldal
    • Méret 240x160x19 mm
    • Súly 601 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 21 line illustrations
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    What are the processes, from conception to adulthood, that enable a single cell to grow into a sentient adult? Neuroconstructivism is a pioneering 2 volume work that sets out a whole new framework for considering the complex topic of development, integrating data from cognitive studies, computational work, and neuroimaging.

    Több

    Hosszú leírás:

    What are the processes, from conception to adulthood, that enable a single cell to grow into a sentient adult? The processes that occur along the way are so complex that any attempt to understand development necessitates a multi-disciplinary approach, integrating data from cognitive studies, computational work, and neuroimaging - an approach till now seldom taken in the study of child development.

    Neuroconstructivism is a major new 2 volume publication that seeks to redress this balance, presenting an integrative new framework for considering development. In the first volume, the authors review up-to-to date findings from neurobiology, brain imaging, child development, computer and robotic modelling to consider why children's thinking develops the way it does. They propose a new synthesis of development that is based on 5 key principles found to operate at many levels of descriptions. They use these principles to explain what causes a number of key developmental phenomena, including infants' interacting with objects, early social cognitive interactions, and the causes of dyslexia. The "neuroconstructivist" framework also shows how developmental disorders do not arise from selective damage to the normal cognitive system, but instead arise from atypical constraints. How these principles work is illustrated in several case studies ranging from perceptual to social and reading development. Finally, the authors use neuroimaging, behavioural analyses, computational simulations and robotic models to provide a way of understanding the mechanisms and processes that cause development to occur.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I - Foundations
    Introduction
    Encellment: the emerging function and morphology of neurons
    Embrainment: the brain unboxed
    Embodiment: representations in context
    Principles, mechanisms, and processes
    Part II - Case Studies
    The cortical basis of early visual perception ... a story of multiple representations
    Habituation in infancy ... from interacting neural systems to active exploration
    Phonological development ... the integration of sensory motor representations
    Infants and objects ... from functional brain systems to behavior
    Ensocialment ... minds and brains in society
    Lessons from atypical development
    Dyslexia: a case study of the application of the neuroconstructivist principles
    Part III - Conclusions
    Conclusions and challenges for the future

    Több