Musical Concerns
Essays in Philosophy of Music
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 76.00
-
36 309 Ft (34 580 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 631 Ft off)
- Kedvezményes ár 32 678 Ft (31 122 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
36 309 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2015. április 2.
- ISBN 9780199669660
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem192 oldal
- Méret 220x148x18 mm
- Súly 362 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume presents a new collection of essays on music by Jerrold Levinson, one of the most prominent philosophers of art today. The essays are wide-ranging and represent some of the most stimulating work being done within analytic aesthetics. Three of the essays are previously unpublished, and four of them focus on music in the jazz tradition.
TöbbHosszú leírás:
This volume presents a new collection of essays, all of them dealing with music, by Jerrold Levinson, one of the most prominent philosophers of art today. It follows in the line of Levinson's earlier collections, Music, Art, and Metaphysics (1990), The Pleasures of Aesthetics (1996), and Contemplating Art (2006), and is representative of the most stimulating work being done under the rubric of analytic aesthetics. The essays, which are wide-ranging, should appeal to aestheticians, philosophers, musicologists, music theorists, music critics and music lovers of all kinds. Three of the twelve essays comprising the volume have not previously been published, and in somewhat of a departure for Levinson, four of the essays focus on music in the jazz tradition.
Perhaps the most important attribute of this book to observe is that Levinson is an impressively clear writer. He has a strong preference for a plain-speaking style; and, when he ventures into obscure areas, he tends to be excellent at shining just the right amount of light to allow the reader to negotiate the unfamiliarity. Equally important is that Musical Concerns can be read without having to draw upon the earlier volumes as sources of prerequisite knowledge. Each of the twelve essays in this book is firmly situated in the present, and references to past work are always given due background explanation.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments
Introduction
Philosophy and Music
The Aesthetic Appreciation of Music
Concatenationism, Architectonicism, and the Appreciation of Music
Indication, Abstraction, and Individuation
Musical Beauty
Values of Music
Shame in General and Shame in Music
Jazz Vocal Interpretation: A Philosophical Analysis
Popular Song as Moral Microcosm: Life Lessons from Jazz Standards
The Expressive Specificity of Jazz
Instrumentation and Improvisation
What Is a Temporal Art?
Index