• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Multiliteracy Play: Designs and Desires in the Second Language Classroom

    Multiliteracy Play by Warner, Chantelle;

    Designs and Desires in the Second Language Classroom

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 306 Ft (13 625 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 431 Ft off)
      • Kedvezményes ár 12 876 Ft (12 263 Ft + 5% áfa)

    14 306 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2025. október 30.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350338418
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 bw illus
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book proposes to expand multiliteracies frameworks in second language education, by recognizing that learning a new language and culture involves both designs and desires, the affects and emotions that feed our responses to particular ways of making meaning.

    Over the past two decades, multiliteracies approaches to second language education have brought attention to the diversity of modes, media, language varieties, and discourses involved in what we often shorthand as language learning. A core concept in these discussions is the idea of meaning design, the idea that languages are dynamic, culturally-shaped systems of resources for engaging with and making sense of the world.

    Building on these discussions and drawing inspiration and practical examples from a variety of modern language classes in higher education in the USA, the book demonstrates how poetic and playful language can be embedded in multiliteracies pedagogy in ways that foster learners' and teachers' awareness of designs, while also making space for desires that are harder to script or plan for. In addition to building a conceptual map around poetics and play for researchers and teachers in language education, the book offers concrete examples of what a multiliteracies approach emphasizing designs and desires can look like in classrooms and curricula.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Figures
    List of Tables
    Acknowledgements
    Introduction
    Part I: Designs and Desires
    1. Designs: Multiliteracies as a Paradigm for Language-Culture Study
    2. Desires: Affect and Aesthetics in Language-Culture Learning
    Intermezzo: Second Language Literacy as Designs and Desires
    Part II: Play and Poetics: Towards a Critical-Affective Approach to Multiliteracies
    3. Learning by Designs and Desires: Towards a Play-based Pedagogy of Multiliteracies
    4. Poetic Play in a German Language-Culture Classroom
    5. Translation Play in a Spanish Language-Culture Classroom
    6. Speculative Play in an Italian Language-Culture Classroom
    Conclusion: A Critical-Aesthetic Multiliteracy Pedagogy for the Language-Culture Classroom
    References
    Index

    Több