
Mountaineering Tourism
A Critical Perspective
Sorozatcím: Routledge Focus on Tourism and Hospitality;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 19.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 012 Ft off)
- Discounted price 9 105 Ft (8 672 Ft + 5% áfa)
10 116 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. január 29.
- ISBN 9780367558321
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem138 oldal
- Méret 216x138 mm
- Súly 260 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 Illustrations, black & white; 5 Halftones, black & white; 5 Line drawings, black & white; 7 Tables, black & white 583
Kategóriák
Rövid leírás:
This book offers a critical account of the historical evolution of mountaineering and its relation to the phenomenon of tourism, providing an overview of recent developments linked to the diversification, commodification and commercialisation of mountaineering activity.
TöbbHosszú leírás:
This book offers a critical account of the historical evolution of mountaineering and its relation to the phenomenon of tourism, providing an overview of recent developments linked to the diversification, commodification and commercialisation of mountaineering activity.
Mountaineering, broadly defined as hiking, trekking and climbing, is now a mass phenomenon, with continually growing numbers of trekkers, climbers and religious tourists hiking in mountain regions. Increasing visitor numbers require the current policies to be updated. The environments around high-mountain areas and their local resident communities, until recently cut off from civilisation, are sensitive to outside influences and have been abruptly exposed to the impact of mountaineering and related activities. This is the first book to disentangle overlapping terms and definitions related to mountaineering tourism. It identifies the key terms and turning points in mountaineering tourism and discusses the impacts of mountaineering tourism from an environmental, socio-cultural and personal perspective and identifies current tourism management policies. Finally, this book provides a continuum between the past and future of mountaineering tourism and aims to provide policy suggestions for sustainable management of fragile mountain regions.
This will be of great interest to upper-level students and academics of tourism, as well as industry representatives and policymakers with an interest in adventure tourism and mountaineering.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction to mountaineering 2. Mountaineering as a form of tourism 3. Tourism experiences and behaviours in mountain areas 4. Impacts of mountaineering 5. Management practices in mountain regions 6. Conclusion and future outlook
Több