• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Media and Communication

    Media and Communication by Scannell, Paddy;

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 131.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        66 299 Ft (63 142 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 5 304 Ft off)
      • Kedvezményes ár 60 995 Ft (58 091 Ft + 5% áfa)

    66 299 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma Second Edition
    • Kiadó SAGE Publications Ltd
    • Megjelenés dátuma 2020. október 19.

    • ISBN 9781446297070
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem360 oldal
    • Méret 232x186 mm
    • Nyelv angol
    • 130

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Media and Communication traces the historical development of media and communication studies in the 20th century, forming an invaluable resource for students across the discipline as well as cultural studies and sociology.

    Több

    Hosszú leírás:

    Media and Communication traces the historical development of media and communication studies in the 20th century. 

    Paddy Scannell explores how the field formed and developed in both North America and in Europe, expertly introducing and explaining a host of essential media thinkers, ideas and concepts along the way.

    Including a new chapter on media events, this second edition of a classic text provides a comprehensive yet personal – and always accessible – analysis of media and communication theory and history. It is an invaluable resource for students across media and communication studies, cultural studies, and sociology.


    This is a lucid, generous, and strikingly original account of the emergence of media and communication studies as a vibrant academic field. Moving across sociology, critical theory, and cultural studies, Scannell takes stock of the key concepts and questions that have come to define the field over the past six decades. In this expanded and revised edition, Scannell identifies what is distinctive about the media of the 20th century - the immense power of live broadcasting and unscripted talk in public in shaping both the eventful and the everyday across much of the world. The result is a milestone intellectual history of media and communication studies that sets the conceptual coordinates for our digital present and future.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I The masses
    1. Mass communication: Lazarsfeld, Adorno, Merton, USA, 1930s and 1940s
    2. Mass culture: Horkheimer, Adorno, Brecht, Benjamin, Germany/USA, 1930s and 1940s
    3. The end of the masses: Merton, Lazarsfeld, Riesman, Katz, USA, 1940s and 1950s
    Part II Everyday life
    4. Culture and communication: Leavis, Hoggart, Williams, England, 1930s?1950s
    5. Communication and technology: Innis, McLuhan, Canada, 1950s?1960s
    6. Communication as interaction: Goffman and Garfinkel, USA, 1950s?1970s
    Part III Communicative rationality and irrationality
    7. Communication and language: Austin, Grice, Sacks, Levinson, UK/USA, 1950s?1970s
    8. Communication as ideology: Hall, UK, 1960s and 1970s
    9. Communication and Publicness: Habermas, Germany (USA/UK), 1950s?1990s
    10. Communication and celebration, Dayan (France) and Katz (Israel), 1990s
    Conclusion
    Afterword (2020)
    Index

    Több