• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Learning Without Lessons: Pedagogy in Indigenous Communities

    Learning Without Lessons by Lancy, David F.;

    Pedagogy in Indigenous Communities

    Sorozatcím: Child Development in Cultural Context;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 62.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        29 620 Ft (28 210 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 962 Ft off)
      • Kedvezményes ár 26 658 Ft (25 389 Ft + 5% áfa)

    29 620 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Csak rendelésre kapható a kiadónál, kissé időigényes.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP USA
    • Megjelenés dátuma 2024. március 2.

    • ISBN 9780197645598
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem296 oldal
    • Méret 79x224x35 mm
    • Súly 612 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 33 text boxes; 1 b/w photograph
    • 542

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    In Learning Without Lessons, David F. Lancy offers the first attempt to review the principles and practices for fostering learning in children that are found in small-scale, pre-industrial communities across the globe and through history. His analysis yields a consistent and coherent "pedagogy" that can be contrasted sharply with the taken-for-granted pedagogy found in the West. His analysis finds that teachers, classrooms, lessons, verbal instruction, testing, grading, praise, and the use of symbols are rare or absent from indigenous pedagogy. Instead, field studies document the prevalence of self-guided learners who rely on observation, listening, learning in play from peers the hands-on use of real tools and, learning through voluntary participation in everyday activities such as foraging.

    Több

    Hosszú leírás:

    In Learning Without Lessons, David F. Lancy fills a rather large gap in the field of child development and education. Drawing on focused, empirical studies in cultural psychology, ethnographic accounts of childhood, and insights from archaeological studies, Lancy offers the first attempt to review the principles and practices for fostering learning in children that are found in small-scale, pre-industrial communities across the globe and through history. His analysis yields a consistent and coherent "pedagogy" that can be contrasted sharply with the taken-for-granted pedagogy found in the West. The practices that are rare or absent from indigenous pedagogy include teachers, classrooms, lessons, verbal instruction, testing, grading, praise, and the use of symbols. Instead, field studies document the prevalence of self-guided learners who rely on observation, listening, learning in play from peers the hands-on use of real tools and, learning through voluntary participation in everyday activities such as foraging. Aiming to reverse the customary relation between western and non-Western theories or ideas about child learning and development, this book concludes that the pedagogy found in communities before the advent of schooling differs in very significant ways from that practiced in schools and in the homes of schooled parents.

    A century on from Mead, childhood is an area where the world desperately needs anthropology, and Lancy's book is a valuable resource for showing why.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface
    Chapter 1: Pedagogy and Culture
    Chapter 2: Babies as Students?
    Chapter 3: The Self-Starting Learner
    Chapter 4: Everyday Classrooms
    Chapter 5: The Chore Curriculum
    Chapter 6: The Transition to Structured Learning
    Chapter 7: Global WEIRDing
    References
    Index

    Több
    0