
Law as Civic Education
Reimagining a K-12 Curriculum for Democratic Citizenship and Individual Character
Sorozatcím: Routledge Research in Character and Virtue Education;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
- Discounted price 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. június 27.
- ISBN 9781032975825
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem208 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book argues that?far from abandoning the oft-emphasized, but little realized promise of civic education as a means of cultivating critical thinking skills and democratic character?we should embrace it, proposing a reimagined civic education founded in teaching students in primary and secondary school law and legal reasoning.
TöbbHosszú leírás:
If civic education is an essential foundation for a functioning, discursive democracy, how should it be taught? This book offers an innovative solution, arguing that?far from abandoning the oft-emphasized, but little realized promise of civic education as a means of cultivating critical thinking skills and democratic character?we should embrace it, proposing a reimagined civic education founded in teaching students in primary and secondary school law and legal reasoning.
Drawing on a range of theoretical disciplines?law, philosophy, ethics, sociology, psychology, and moral educational and child development theory?this monograph justifies the benefits of law learning as a form of character and civic education and offers historical and comparative educational examples to show what is possible. It argues that such training can be transformative, guiding students to become citizens capable of meeting the demands of democracy: citizens with stronger reasoning skills, a motivation to self-examine their values and beliefs and bring them into conversation with social values, and an ability to effectively navigate political institutions and participate in public discourse.
This compelling and deeply original work will be of interest to scholars and educators in the fields of civic education, democracy studies, character and virtue education, law and legal studies, and philosophy of education.
TöbbTartalomjegyzék:
Part I: Background, Context, and Guiding Lights 1. The Current Conundrum in the Citizen Education Project 2. Building a Cogent Educational Philosophy for a New Civic Education 3. Contextualizing A New Critical Education Within the Roots of the Historic Civic Education Project Part II: A New Proposal 4. An Empowering Civic Education Through Law Learning 5. A Critical Lens 6. Combatting Apathy; Combatting Fracturing
Több
Law as Civic Education: Reimagining a K-12 Curriculum for Democratic Citizenship and Individual Character
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
73 384 Ft