
Julius Caesar's Self-Created Image and Its Dramatic Afterlife
Sorozatcím: Bloomsbury Studies in Classical Reception;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 120.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 073 Ft off)
- Kedvezményes ár 54 659 Ft (52 056 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
60 732 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2017. december 14.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781474245753
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 526 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
The book explores the extent to which aspects of Julius Caesar's self-representation in his commentaries, constituent themes and characterization have been appropriated or contested across the English dramatic canon from the late 1500s until the end of the 19th century.
Caesar, in his own words, constructs his image as a supreme commander characterised by exceptional celerity and mercifulness; he is also defined by the heightened sense of self-dramatization achieved by the self-referential use of the third person and emerges as a quasi-divine hero inhabiting a literary-historical reality. Channelled through Lucan's epic Bellum Civile and ancient historiography, these Caesarean qualities reach drama and take the shape of ambivalent hubris, political role-playing, self-institutionalization, and an exceptional relationship with temporality.
Focusing on major dramatic texts with rich performance history, such as Shakespeare's Julius Caesar, Handel's opera Giulio Cesare in Egitto and Bernard Shaw's Caesar and Cleopatra but also a number of lesser known early modern plays, the book encompasses different levels of drama's active engagement with the process of reception of Caesar's iconic and controversial personality.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments
Introduction: Caesar is Dead. Long Live Caesar!
1. 'I am he': Aspects of Caesar's Self-Representation in the Commentaries
2. Efficient Benevolence, the Shadow of Hubris and an Eastern Infatuation
3. 'For Always I am Caesar': Performative Actualization of Caesar's Self-Styled Image and Illeism as a Marker of Self-Institutionalization
4. Transhistorical and Quasi-Divine: Caesar Connecting the Threads of Time
Epilogue
References
Index