• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Islam, Education, and Freedom: An Uncommon Perspective on Leadership

    Islam, Education, and Freedom by Brooks, Melanie C.; Ezzani, Miriam D.;

    An Uncommon Perspective on Leadership

    Sorozatcím: Educational Leadership: Innovative, Critical and Interdisciplinary Perspectives;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        13 849 Ft (13 190 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 385 Ft off)
      • Kedvezményes ár 12 465 Ft (11 871 Ft + 5% áfa)

    13 849 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2025. december 11.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350231221
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 bw illus
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Islam, Education and Freedom explores six key areas of freedom: identity, acceptance, pedagogy, conflict, trust, and love. Based on a qualitative case study of a progressive Islamic school in Southern California, North Star Academy, the book illustrates through the voices of the participants how each particular freedom was applied in the school. The authors show how the six freedoms were understood, taught, and practiced with the aim of developing courageous and confident American Muslims. It explores the ways the school leaders facilitate and impart each freedom and the influence this has on the development of American Muslim students' identity.

    The book culminates with a model for freedom in Islamic schooling. It concludes with three key insights: (1) Islamic schooling can facilitate or constrain the way that leaders, teachers, students, and the school community experience freedom; (2) as freedom is a core value of Islam, it should be made central to the conceptualization and practice of Islamic schooling; and, (3) Islamic schooling, when grounded in the six freedoms, can be a pathway to comprehensive school reform and is applicable to Islamic schools. The book includes a Foreword written by Khaula Murtadha, Associate Vice Chancellor for the Office of Community Engagement, Indiana University-Purdue University Indianapolis, USA.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Series Editors' Foreword
    Foreword, Khaula Murtadha (Indiana University-Purdue University Indianapolis, USA)
    Acknowledgments
    Introduction: Intersections of Islam, Education, and Freedom
    1. North Star Academy: A Progressive Islamic School
    2. Freedom of Identity
    3. Freedom of Acceptance
    4. Freedom of Pedagogy
    5. Freedom for Conflict
    6. Freedom to Trust
    7. Freedom to Love
    8. Five Years Later
    9. North Star Academy: A Model for Freedom
    Methodological Appendix
    Glossary of Arabic and Islamic Terms
    References
    Index
    Index

    Több