International Anti-Corruption Norms
Their Creation and Influence on Domestic Legal Systems
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 140.00
-
66 885 Ft (63 700 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 689 Ft off)
- Kedvezményes ár 60 197 Ft (57 330 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
66 885 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2015. augusztus 13.
- ISBN 9780198737216
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem282 oldal
- Méret 240x169x22 mm
- Súly 578 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
With corruption at the forefront of the international political debate, this timely book analyses the international regulation of corruption, assesses the core international instruments governing anti-corruption efforts, and considers the concept of legitimacy as a framework for evaluating anti-corruption norms.
TöbbHosszú leírás:
This book traces the creation of international anti-corruption norms by states and other actors through four markedly different institutions: the Organisation for Economic Co-operation and Development, the United Nations, the Extractive Industries Transparency Initiative, and the Financial Action Task Force. Each of these institutions oversees an international instrument that requires states to combat corruption. Yet, only the United Nations oversees anti-corruption norms that take the sole form of a binding multilateral treaty. The OECD has, by contrast, fostered the development of the binding 1997 OECD Anti-Bribery Convention, as well as non-binding recommendations and guidance associated with treaty itself. In addition, the revenue transparency and anti-money laundering norms developed through the Extractive Industries Transparency Initiative and the Financial Action Task Force, respectively, take the form of non-binding instruments that have no relationship with multilateral treaties.
The creation of international anti-corruption norms through non-binding instruments and informal institutions has the potential to privilege the interests of powerful states in ways that raise questions about the normative legitimacy of these institutions and the instruments they produce. At the same time, the anti-corruption instruments created under the auspices of these institutions also show that non-binding instruments and informal institutions carry significant advantages. The non-binding instruments in the anti-corruption field have demonstrated a capacity to influence domestic legal systems that is comparable to, if not greater than, that of binding treaties.
With corruption and money laundering at the forefront of political debate, International Anti-Corruption Norms provides timely expertise on how states and international institutions grapple with these global problems.
Tartalomjegyzék:
Introduction
International Anti-Corruption Instruments Viewed Through the Lenses of Soft Law and Legitimacy
The Domestic Influence of the OECD Anti-Bribery Convention and the Working Group on Bribery
The Limitations of the United Nations Convention Against Corruption
The Extractive Industries Transparency Initiative: Targeting Corruption Through Revenue Transparency Norms
The Financial Action Task Force as the Norm-Creator in the Anti-Money Laundering Field
Conclusion