• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Imag(in)ing Jesus in the Universal or Particular: Cross-Cultural Bible Film Reception of The Lumo Project: The Gospel of Mark and Son of Man

    Imag(in)ing Jesus in the Universal or Particular by Omotoso, Victoria Olaide;

    Cross-Cultural Bible Film Reception of The Lumo Project: The Gospel of Mark and Son of Man

    Sorozatcím: The Library of New Testament Studies;

      • 13% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        44 415 Ft (42 300 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 13% (cc. 5 774 Ft off)
      • Kedvezményes ár 38 641 Ft (36 801 Ft + 5% áfa)

    44 415 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2025. október 2.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9780567709776
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem248 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This volume is a critical exploration of cross-cultural Bible film reception presented through an analysis of the responses of UK and South African audiences to The Lumo Project: The Gospel of Mark (2014) and Son of Man (2006). Victoria Olaide Omotoso places emphasis on audience reception and highlighting the non-Western experience of biblical films by examining the responses of audiences from different cultural contexts to identical media, with a cross-cultural audience discourse facilitated by cultural dynamics: fidelity to the (biblical) text, ethnicity, music, and gender. By examining historic and cinematic debates, audience responses and filmmaker responses, Omotoso explores the ethnicity of Jesus, theological contexts and implications, and the presentation of Jesus in an androcentric world.

    Omotoso adopts the concepts of universality and particularity as frameworks to determine the ways through which the filmmakers attempt to identify their cinematic visions and locations. She defines universality as a phenomenon through which the filmmaker seeks to place the narrative within a trans-cultural frame for a global audience; in contrast, her definition of particularity is envisioning a unitary and specific cultural context for the narrative. By exploring fidelity to the text, the ethnic identity of Jesus, musical contexts, masculinity and female agency, the universal and particular are shown as complex, contested, and shifting concepts within the process of cross-cultural audience reception, which frequently destabilizes the intentions of the filmmakers.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements
    Figures
    Abbreviations
    1. Locating the Research Context
    2. Fidelity to the Text and History: Understanding History and Belief
    3. 'But Who Do You Say That I Am'? Constructions of the Ethnic Identity of Jesus in The Lumo Project and Son of Man
    4. Sounds of Passion, Peace and Protest: Music and Soundscape in The Lumo Project and Son of Man
    5. All are Welcome: Gender Representations of Masculinity and Female Agency
    Conclusion
    List of Appendices
    Bibliography

    Több