• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Game Production: Prototyping and Producing Your Board Game

    Game Production by Engelstein, Geoffrey;

    Prototyping and Producing Your Board Game

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 105.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        53 140 Ft (50 610 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 10 628 Ft off)
      • Kedvezményes ár 42 512 Ft (40 488 Ft + 5% áfa)

    53 140 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó CRC Press
    • Megjelenés dátuma 2020. december 22.

    • ISBN 9780367626907
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem198 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 498 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 96 Halftones, color; 21 Line drawings, black & white; 3 Tables, black & white
    • 156

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Many new games are from first time designers or are being self-published. There is a tremendous thirst for information about the nuts and bolts of tabletop game design.

    Több

    Hosszú leírás:

    Description:


    Many new games are from first-time designers or are self-published, so there is a tremendous thirst for information about the nuts and bolts of tabletop game design. While there are many books about the design process in terms of mechanisms and player experience, there are no books that cover the arts and crafts aspects of how to create a prototype, software and physical tools that can be used, graphic design and rules writing, and considerations for final production. Gamecraft: Prototyping and Producing Your Board Game presents this information in a single volume which will be invaluable for up-and-coming designers and publishers.



    Key Features:




    • The text compiles information from many websites, blogs, Facebook groups, subreddits, and the author?s extensive experience in an easy-to-read volume.



    • The text illustrates how to lay out and assemble the physical aspects of an effective board game.



    • The book is divided into two sections for readability and covers a large array of different techniques.


    ?


    Geoffrey Engelstein is the designer of many tabletop games, including The Ares Project, the Space Cadets series, The Dragon & Flagon, and The Expanse. He is the founder of Ludology, a bi-weekly podcast about game design, and a contributor to the Dice Tower podcast with his bi-weekly GameTek segments that discuss the math, science, and psychology of games. He has also published several books, including GameTek: The Math and Science of Gaming, Achievement Relocked: Loss Aversion and Game Design, and Building Blocks of Tabletop Game Design. He is on the faculty of the NYU Game Center as an adjunct professor for Board Game Design and has been invited to speak at PAX, GenCon, Metatopia, and the Game Developers Conference.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Section I?General Topics


    Chapter 1 ? Tools of the Trade 3


    Chapter 2 ? Graphic Design 41


    Chapter 3 ? Writing Rules 75


    Section II?The Development Lifecycle


    Chapter 4 ? Alpha Prototypes 97


    Chapter 5 ? Beta Prototypes 115


    Chapter 6 ? Production 137


    Chapter 7 ? Conclusion 167

    Több