• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Game: Animals, Video Games, and Humanity

    Game by Tyler, Tom;

    Animals, Video Games, and Humanity

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 18.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        9 371 Ft (8 925 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 937 Ft off)
      • Kedvezményes ár 8 434 Ft (8 033 Ft + 5% áfa)

    9 371 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó University Of Minnesota Press
    • Megjelenés dátuma 2022. május 31.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781517910198
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem224 oldal
    • Méret 203x133x25 mm
    • Súly 288 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 25 b&w illustrations
    • 375

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    A playful reflection on animals and video games, and what each can teach us about the other

    Video games conjure new worlds for those who play them, human or otherwise: they’ve been played by cats, orangutans, pigs, and penguins, and they let gamers experience life from the perspective of a pet dog, a predator or a prey animal, or even a pathogen. In Game, author Tom Tyler provides the first sustained consideration of video games and animals and demonstrates how thinking about animals and games together can prompt fresh thinking about both.

    Game comprises thirteen short essays, each of which examines a particular video game, franchise, aspect of gameplay, or production in which animals are featured, allowing us to reflect on conventional understandings of humans, animals, and the relationships between them. Tyler contemplates the significance of animals who insert themselves into video games, as protagonists, opponents, and brute resources, but also as ciphers, subjects, and subversive guides to new ways of thinking. These animals encourage us to reconsider how we understand games, contesting established ideas about winning and losing, difficulty settings, accessibility, playing badly, virtuality, vitality and vulnerability, and much more.

    Written in a playful style, Game draws from a dizzying array of sources, from children’s television, sitcoms, and regional newspapers to medieval fables, Shakespearean tragedy, and Edwardian comedy; from primatology, entomology, and hunting and fishing manuals to theological tracts and philosophical treatises. By examining video games through the lens of animals and animality, Tyler leads us to a greater humility regarding the nature and status of the human creature, and a greater sensitivity in dealings with other animals.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments

    1. Game

    2. A Singular of Boars

    3. How Does Your Dog Smell?

    4. Enumerating Ruminants

    5. An Inkling

    6. Playing Like a Loser

    7. A Thing Worth Doing

    8. Cows, Clicks, Ciphers, and Satire

    9. Meanings of Meat

    10. Total BS!

    11. Misanthropy without Humanity

    12. Difficulties

    13. Trojan Horses

    Notes

    Bibliography

    Ludography

    Publication History

    Index

    Több