
Food Instagram
Identity, Influence, and Negotiation
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 19.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 012 Ft off)
- Discounted price 9 105 Ft (8 672 Ft + 5% áfa)
10 116 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma First Edition
- Kiadó University of Illinois Press
- Megjelenés dátuma 2022. május 31.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9780252086540
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem320 oldal
- Méret 235x156x23 mm
- Súly 567 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 54 color photographs, 2 tables 416
Kategóriák
Rövid leírás:
Image by image and hashtag by hashtag, Instagram has redefined the ways we relate to food. Emily J. H. Contois and Zenia Kish edit contributions that explore the massively popular social media platform as a space for self-identification, influence, transformation, and resistance. Artists and journalists join a wide range of scholars to look at food’s connection to Instagram from vantage points as diverse as Hong Kong’s camera-centric foodie culture, the platform’s long history with feminist eateries, and the photography of Australia’s livestock producers. What emerges is a portrait of an arena where people do more than build identities and influence. Users negotiate cultural, social, and economic practices in a place that, for all its democratic potential, reinforces entrenched dynamics of power. Interdisciplinary in approach and transnational in scope, Food Instagram offers general readers and experts alike new perspectives on an important social media space and its impact on a fundamental area of our lives. Contributors: Laurence Allard, Joceline Andersen, Emily Buddle, Robin Caldwell, Emily J. H. Contois, Sarah E. Cramer, Gaby David, Deborah A. Harris, KC Hysmith, Alex Ketchum, Katherine Kirkwood, Zenia Kish, Stinne Gunder Strøm Krogager, Jonathan Leer, Yue-Chiu Bonni Leung, Yi-Chieh Jessica Lin, Michael Z. Newman, Tsugumi Okabe, Rachel Phillips, Sarah Garcia Santamaria, Tara J. Schuwerk, Sarah E. Tracy, Emily Truman, Dawn Woolley, and Zara Worth
TöbbHosszú leírás:
Winner of the 2023 Association for the Study of Food and Society Book Prize for Edited Volume
Image by image and hashtag by hashtag, Instagram has redefined the ways we relate to food. Emily J. H. Contois and Zenia Kish edit contributions that explore the massively popular social media platform as a space for self-identification, influence, transformation, and resistance. Artists and journalists join a wide range of scholars to look at food’s connection to Instagram from vantage points as diverse as Hong Kong’s camera-centric foodie culture, the platform’s long history with feminist eateries, and the photography of Australia’s livestock producers. What emerges is a portrait of an arena where people do more than build identities and influence. Users negotiate cultural, social, and economic practices in a place that, for all its democratic potential, reinforces entrenched dynamics of power.
Interdisciplinary in approach and transnational in scope, Food Instagram offers general readers and experts alike new perspectives on an important social media space and its impact on a fundamental area of our lives.
Contributors: Laurence Allard, Joceline Andersen, Emily Buddle, Robin Caldwell, Emily J. H. Contois, Sarah E. Cramer, Gaby David, Deborah A. Harris, KC Hysmith, Alex Ketchum, Katherine Kirkwood, Zenia Kish, Stinne Gunder Strøm Krogager, Jonathan Leer, Yue-Chiu Bonni Leung, Yi-Chieh Jessica Lin, Michael Z. Newman, Tsugumi Okabe, Rachel Phillips, Sarah Garcia Santamaria, Tara J. Schuwerk, Sarah E. Tracy, Emily Truman, Dawn Woolley, and Zara Worth
Foodporn: An Anatomy of the Meal Gaze . . . . . . . . . . . . . . . . 65
GABY DAVID AND LAURENCE ALLARD
4. The South in Your Mouth? Gourmet Biscuit Restaurants, Authenticity, and the Construction of a New Southern Identity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81
DEBORAH A. HARRIS AND RACHEL PHILLIPS
5. Uncle Green Must Be Coming to Dinner: The Joyful Hospitality of Black Women on Instagram during the COVID-19 Pandemic . . . . . . . . . . . . . . . .94
ROBIN CALDWELL
6. Creative Consumption: Art about Eating on Instagram . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .101
DAWN WOOLLEY AND ZARA WORTH
PART II. INFLUENCE
7. Picturing Digital Tastes:
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgments . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ix
Introduction. From Seed to Feed: How Food Instagram Changed What and Why We Eat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1
ZENIA KISH AND EMILY J. H. CONTOIS
PART I. IDENTITY
1. @hotdudesandhummus and the Cultural Politics of Food . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
MICHAEL Z. NEWMAN
2. Starving Beauties? Instabae, Diet Food, and Japanese Girl Culture . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
TSUGUMI (MIMI) OKABE
3.
Több