
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 95.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 616 Ft off)
- Discounted price 38 464 Ft (36 632 Ft + 5% áfa)
48 079 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2019. október 31.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350126329
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 216x138 mm
- Súly 502 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 15 bw illus 50
Kategóriák
Hosszú leírás:
In 2005, British supermodel Kate Moss went to Glastonbury with her then-boyfriend, indie rocker Pete Doherty. Their unwashed appearance captured widespread attention, propelling the British indie music scene and its signature look-slender bodies clad in skinny jeans-to the center of popular fashion.
Using this fashionable watershed as a launching point, Fashioning Indie narrates indie's evolution: from a 1980s British music subculture into a 21st-century international fashion phenomenon. It explores the lucrative transformation of indie style, first into high concept menswear and later into "festival fashion"-a womenswear phenomenon that remade what indie looked like and provided a launching point to reimagine who the ideal subject of indie could be.
Fashioning Indie is essential reading for academic and popular audiences, offering an original account of what happens when a subculture is incorporated into the commercial fashion system. As the music and fashions of festivals face increasing scrutiny in debates about diversity and inclusion, and the transformations of indie style coincide with the global expansion of the second-hand retail sector, the book offers also essential insights into the broader culture of popular fashion in the 21st century and the values that inform it.
Tartalomjegyzék:
List of Illustrations
Introduction
Chapter 1: From subculture to hot look: The evolution of indie
Chapter 2: Skinny boys and Parisian runways: The commodification of indie authenticity
Chapter 3: Wellies, fringe and individual style: The commercial rise of festival fashion
Chapter 4: Prints, paints and crop tops: The emergence of Afro-diasporic festival fashion
Chapter 5: Beyond Retro and the pop ragtrade
Conclusion
Notes
Bibliography
Index

Fashioning Indie: Popular Fashion, Music and Gender
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
48 079 Ft