
Faking the Ancient Andes
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 155.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 845 Ft off)
- Discounted price 70 601 Ft (67 239 Ft + 5% áfa)
78 445 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2010. január 15.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781598743944
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem222 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 430 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk b/w illus 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This is an important accessible introduction to pre-Columbian art fraud of South America for archaeologists, art historians, and museum professionals alike.
TöbbHosszú leírás:
Nasca pots, Quimbaya figurines, Moche porn figures, stone shamans. Fakes and forgeries run rampant in the Andean art collections of international museums and private individuals. Authors Karen Bruhns and Nancy Kelker examine the phenomenon in this eye-opening volume. They discuss the most commonly forged classes and styles of artifacts, many of which were being duplicated as early as the 19th century. More important, they describe the system whereby these objects get made, purchased, authenticated, and placed in major museums as well as the complicity of forgers, dealers, curators, and collectors in this system. Unique to this volume are biographies of several of the forgers, who describe their craft and how they are able to effectively fool connoisseurs and specialists. This is an important accessible introduction to pre-Columbian art fraud for archaeologists, art historians, and museum professionals alike. A parallel volume by the same authors discusses fakes in Mesoamerican archaeology.
TöbbTartalomjegyzék:
Chapter 1 Imagined Histories; Chapter 2 Artisans, Ateliers, and Their Faux Works; Chapter 3 All that Glitters Is not Old; Chapter 4 All Slipped Up and Everywhere To Go; Chapter 5 Clay-Mates, or Imagination Run Riot; Chapter 6 Hard Cheese for Hard Rocks; Chapter 7 Pocket Candy?Lapidary Arts and Objets de Vertu in the Andes; Chapter 8 Woodcarvers, Weavers, and Fake Mummies?; Chapter 9 Phoenicians and Dinosaurs The Squirrelly Side of Forgery;
Több