• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Ethos, Technology, and AI in Contemporary Society: The Character in the Machine

    Ethos, Technology, and AI in Contemporary Society by Hess, Aaron; Kjeldsen, Jens E.;

    The Character in the Machine

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 135.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        68 323 Ft (65 070 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 832 Ft off)
      • Kedvezményes ár 61 491 Ft (58 563 Ft + 5% áfa)

    68 323 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Ethos, Technology, and AI in Contemporary Society explores our current understanding of and attitudes toward ethos, credibility and trust in today?s changing technological landscape. The book will be of interest to students and scholars in the fields of Rhetoric, Communication Studies, Technology Studies, and many more. 

    Több

    Hosszú leírás:

    Bringing together expert rhetorical theorists and technologists, this book explores our current understanding of, and attitudes toward, ethos, credibility, and trust in today?s changing technological landscape.


    Recent advancements in technology, including the development of digital technologies, the growth of algorithmic machine learning and artifical intelligence, and the circulation of disinformation in social media, necessitate a reevaluation of ethos. To explore the rhetorical concept of ethos, which is the perceived character of a speaker, contributors theorize how ethos is enabled, constrained, and constituted through new communication technologies. In this edited collection, chapters address key philosophical questions concerning the rhetorical capacities of modern communicating machines such as ChatGPT, Midjourney, or other digital platforms. Through case studies, new theorizing, and critical inquiry, contributors contemplate the changing relationship between humans and technology in rhetoric and ethos, revealing contemporary tensions and insecurities regarding issues including authenticity and authorship.


    This book will be of interest to students and scholars in the fields of Rhetoric, Communication Studies, Technology Studies, Digital Humanities, and Cultural Studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Editors? Preface
    Aaron Hess and Jens Kjeldsen

    1.Introduction: Ethos and technology in contemporary society
    Aaron Hess and Jens Kjeldsen

    Part I: Theorizing Ethos and Technology
    2.Ethos+trust in a digital age
    Laura Gurak
    3.Large Language Models: Logos without Ethos
    David J. Gunkel
    4.Ethos in the machine ? the rhetorical character of AI
    Jens Kjeldsen

    Part II: Ethos through AI and Algorithms
    5.The ethos construction of fact-checkers in an AI setting
    Mette Bengtsson, Sabina Schousboe and Anna Schj?tt

    6.Trust in automated decisions? Exploring human-technology interaction in the field clinical AI
    Prins Marcus Valiant Lantz and Sine N?rholm Just
    7.Ghosting the machine? Analyzing the anxieties about an AI ethos
    Aaron Hess
    8.An Avocado Armchair and Garfield the Antichrist: Ethos and ?Deep Learning? for Text to Image AI Technologies
    E. Johanna Hartelius
    9.Algorithmic Ethôs: Sophistic Pedagogy and the Ethical Subjects of Social Media
    Jamie Jelinek

    Part III: Ethos Among Online Audiences
    10.Ethos and Pathos in Detecting Hate Speech
    Katarzyna Budzynska, Barbara Konat, Ewelina Gajewska, Konrad Kiljan, Yana Sviatsilnikava, Maciej Uberna, He Zhang and Adam Mickiewicz
    11.Towards a Platform-Sensitive Understanding of Trust: Immigrants? Trust in Authorities during the COVID-19 Pandemic
    Maryam Alavi Nia
    12.Eros and Ethos in Celebrity Deepfake Pornography
    Amber Davisson
    13.'We Have to Save the Children': Ethos, Digital Affordances, and the Call to Adventure in Reactionary Digital Politics
    Alan Finlayson and Robert Topinka

    Afterword
    Carolyn Miller

    Több