• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • English-Medium Instruction in Higher Education in the Middle East and North Africa: Policy, Research and Pedagogy

    English-Medium Instruction in Higher Education in the Middle East and North Africa by Curle, Samantha; Ali, Holi Ibrahim Holi; Alhassan, Awad;

    Policy, Research and Pedagogy

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 671 Ft (13 973 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 467 Ft off)
      • Kedvezményes ár 13 204 Ft (12 576 Ft + 5% áfa)

    14 671 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2024. január 25.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350238589
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem216 oldal
    • Méret 232x154x14 mm
    • Súly 340 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 bw illus
    • 557

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    English-Medium Instruction (EMI) is a rapidly growing global phenomenon in countries where English is a second or foreign language. This book focuses on empirical research studies conducted on this growing trend in the Middle East and North Africa, an under-researched area with regards to the effects and challenges of the implementation of EMI in higher education. The contributors are researchers with first-hand experience in countries in the region, including Iran, Kuwait, Morocco, Oman, Saudi Arabia, Sudan, and Turkey. Each chapter follows a consistent structure, allowing comparisons to be drawn between policies and practices in different countries. Topics covered include investigating perceptions and attitudes of both students and lecturers, opportunities and challenges afforded by EMI, as well as the evolution of EMI practices. By exploring these issues, through the lens of a decolonial critical approach, this volume informs theory underlying research into the phenomenon of EMI in the region.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction, Samantha Curle (University of Bath, UK
    1. EMI in the Arab World: A Decolonial Interrogation, Berrington Ntombela (University of Zululand, South Africa)
    2. University Students and Instructors' Attitudes towards English-Medium Instruction Courses: Voices from Iran, Ali Derakhshan (Golestan University, Iran), Mahboubeh Rakhshandehroo (Kyoto University of Foreign Studies, Japan) and Samantha Curle (University of Bath, UK)
    3. The Role of EMI in the Internationalization of Omani Higher Education Institutions (HEIs): Gains and Pains, Holi Ibrahim Holi Ali, Sergio Saleem Scatolini and Qasim Salim Al Washahi (Rustaq College of Education, Oman)
    4. EMI in Kuwait: Is English a Threat?, Inas Y. Mahfouz (American University of Kuwait, Kuwait)
    5. EMI in Saudi Higher Education: Challenges and Prospects, Abdulwahid Al Zumor and Habib Abdesslem (King Khalid University, Saudi Arabia)
    6. EMI Programmes in Turkey: Evidence of Exponential Growth, Dogan Yuksel, Mehmet Altay (Kocaeli University, Turkey) and Samantha Curle (University of Bath, UK)
    7. Issues of Educational Language Policy and EMI in North Africa: Impact on the Quality of Learning Experiences, Salah Troudi (University of Exeter, UK)
    8. EMI in Morocco: Attitudes, Merits, Challenges, Strategies and Implementation, Hassan Belhiah (Mohammed V University, Morocco)
    9. EMI in Sudanese Higher Education: Opportunities and Challenges, Awad Alhassan (Dhofar University, Oman)
    References
    Index

    Több