
Dionysus Since 69
Greek Tragedy at the Dawn of the Third Millennium
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 207.50
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 10 240 Ft off)
- Kedvezményes ár 92 161 Ft (87 773 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
102 401 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2004. január 8.
- ISBN 9780199259144
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem500 oldal
- Méret 223x145x32 mm
- Súly 835 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk numerous halftones 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Greek tragedy is currently being performed more frequently than at any time since classical antiquity. This lavishly illustrated book is the first attempt fully to document and explain its revival. It assembles fourteen essays by specialists from classics, theatre studies, and the professional theatre, who relate the recent production history of Greek tragedy to social and academic trends.
TöbbHosszú leírás:
Greek tragedy is currently being performed more frequently than at any time since classical antiquity. This book is the first to address the fundamental question, why has there been so much Greek tragedy in the theatres, opera houses and cinemas of the last three decades? A detailed chronological appendix of production information and lavish illustrations supplement the fourteen essays by an interdisciplinary team of specialists from the worlds of classics, theatre studies, and the professional theatre. They relate the recent appeal of Greek tragedy to social trends, political developments, aesthetic and performative developments, and the intellectual currents of the last three decades, especially multiculturalism, post-colonialism, feminism, post-structuralism, revisions of psychoanalytical models, and secularization.
Hall's 46-page introduction to the volume is one of the best pieces that have been written so far in the area of Reception Studies of classical texts, and ought to be mandatory reading for anyone interested in this area.
Tartalomjegyzék:
Introduction: Why Greek tragedy since the late 1960s?
1. Dionysus and the Sex War
Dionysus in '69
Bad women: gender politics in late twentieth-century performance and revision of Greek tragedy
Heracles as Dr Strangelove and GI Joe: male heroism deconstructed
2. Dionysus in Politics
Sophocles' Philoctetes, Seamus Heaney's, and some other recent half-rhymes
Aeschylus, race, class, and war in the 1990s
Greek tragedy in cinema: theatre, politics, history
Greek drama and anti-colonialism: decolonising Classics
3. Dionysus and the Aesthetics of Performance
The use of masks in modern performances of Greek tragedy
Greek notes in Samuel Beckett's theatre art
Greek Tragedy in late twentieth-century opera
4. Dionysus and the Life of the Mind
Oedipus in the East End: from Freus to Berkoff
Thinking about the origins of theatre in the 1970s
The voices we hear
Details of productions discussed