
Defining the Renaissance 'Virtuosa'
Women Artists and the Language of Art History and Criticism
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 53.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 365 Ft off)
- Kedvezményes ár 21 459 Ft (20 437 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
26 823 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma New ed
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1999. augusztus 13.
- ISBN 9780521664967
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem246 oldal
- Méret 229x152x18 mm
- Súly 340 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 32 b/w illus. 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Jacobs examines art criticism on women artists who were active in Renaissance Italy.
TöbbHosszú leírás:
Leonardo, Raphael and Michelangelo are familiar names that are often closely associated with the concepts of genius and masterpiece. But what about Sofonisba Anguissola, Lavinia Fontana, and Irene di Spilimbengo? Their names are unfamiliar and their works are literally unknown. Why? Defining the Renaissance 'Virtuosa' considers the language of art in relationship to the issues of gender difference through an examination of art criticism written between 1550 and 1800 on approximately forty women artists who were active in Renaissance Italy. Fredrika Jacobs demonstrates how these theoretical writings defined women artists, by linking artistic creation and biological procreation. She also examines the ambiguity of these women as both beautiful object and creator of beautiful object. Jacobs' study shows how deeply the biases of these early critics have inflected both subsequent reception of these Renaissance virtuose, as well as modern scholarship.
"The book is more than a contribution to feminist revisionism; it also adds much to our understanding of how the art of painting was understood, and by defining 'feminine' artists and painting, it also gives a clearer sense of how 'masculinized' the concept of creativity was in the Renaissance." A. Langdale, Choice
Tartalomjegyzék:
List of illustrations; Acknowledgments; 1. Introduction; 2. Problems of praise and Pythagorean contrariety; 3. (Pro)creativity; 4. Melancholia: a case study; 5. La donnesca mano; 6. Misplaced modifiers; 7. 'femmina masculo e masculo femmina'; Appendix I. A roster of sixteenth-century Italian women artists; Appendix II. Rime, Madrigali, and other early writings on artists and art; Notes; Bibliography; Index.
Több