Crafting Museum Social Media for Social Inclusion Work
Sorozatcím: Participatory Memory Practices;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 135.00
-
64 496 Ft (61 425 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 899 Ft off)
- Kedvezményes ár 51 597 Ft (49 140 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
64 496 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. október 30.
- ISBN 9781032526201
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem172 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 420 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 Illustrations, black & white; 2 Halftones, black & white; 13 Tables, black & white 608
Kategóriák
Rövid leírás:
Crafting Museum Social Media for Social Inclusion Work investigates if and how social media can be integrated into the social inclusion initiatives of museums, and the contextual factors that impact this integration.
TöbbHosszú leírás:
Crafting Museum Social Media for Social Inclusion Work investigates if and how social media can be integrated into the social inclusion initiatives of museums, and the contextual factors that impact this integration.
Drawing on a year‑long case study of Glasgow Museums (Scotland), international mini case studies, and interviews with museum professionals, Kist reveals the complex social and technical negotiations that staff participate in to align social media practices with social inclusion work. Kist argues that the staff practices she observed around social media can be usefully understood through the idea of ‘craft’. This reframes staff practices for imagining future museum social media work as iterative, intuitive, and skilled balancing acts. As a craft, staff creatively draw on and work around social media affordances to balance the norms of their social inclusion work with the perceived interests and needs of users and community groups. Understanding the relation between museums’ use of social media and their ability to contribute to social inclusion initiatives is imperative, especially given the increasingly pervasive use of social media across the cultural heritage sector in recent years.
Crafting Museum Social Media for Social Inclusion Work
will be valuable for academics, practitioners, and students working in cultural heritage, museum studies, or social work.
The Open Access version of this book, available at http://www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC BY-NC-ND) 4.0 license.
TöbbTartalomjegyzék:
1 Introduction: museum social media as imperfect technologies; 2 Museum social media as socio-technical negotiations; 3 Museum organisational conditions for supporting social media as ‘craft’; 4 Museum social inclusion work and perceptions of social media; 5 Translating museum social inclusion work to social media; 6 Tinkering with social media for social inclusion work; 7 Crafting museum social media for social inclusion work
Több