• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Collective Agency and Resistance during Japanese American Incarceration: The Amache Silk Screen Shop

    Collective Agency and Resistance during Japanese American Incarceration by Trafton, Melissa Geisler;

    The Amache Silk Screen Shop

      • 12% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 37.44
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        15 528 Ft (14 788 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 12% (cc. 1 863 Ft off)
      • Kedvezményes ár 13 664 Ft (13 013 Ft + 5% áfa)

    15 528 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    "

    This book provides the first history of the Silk Screen Shop (1943-45) at the Granada War Relocation Center (“Amache”) in Colorado, a World War II incarceration site for Japanese Americans. The Shop printed training posters for the Bureau of Naval Personnel. In addition, in their free time, the Amache workers designed and printed material, such as dance invitations and Christmas cards, for community organizations and individuals. In the years after incarceration, the objects’ connection to the silk-screen shop was lost. This volume documents and studies the objects produced by the Shop, reconstructs workers’ experience and identity, traces the Shop as a site of community, and argues that young adult printmakers collectively developed subversive visual conventions of protest.

    "

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction: Amache (1942–45).- 2. The Silk Screen Shop: an Amache Production Unit.- 3. Working in the Shop: Collaborative Production and Collective Agency.- 4. Don’t Ever Call it a Boat!”: Visual Training Aids for the US Navy’s Bureau of Personnel.- 5. Community Projects: Hospital Menus, School Programs, Dance Invitations, and T-Shirts.- 6. Putting Amache on the Map.- Afterword: The Afterlife of the Prints.

    Több