
Classics in Extremis
The Edges of Classical Reception
Sorozatcím: Bloomsbury Studies in Classical Reception;
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 32.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 2 116 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 164 Ft (13 489 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 280 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2020. május 28.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350166264
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 232x152x12 mm
- Súly 380 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 31 bw illus 74
Kategóriák
Hosszú leírás:
Classics in Extremis reimagines classical reception. Its contributors explore some of the most remarkable, hard-fought and unsettling claims ever made on the ancient world: from the coal-mines of England to the paradoxes of Borges, from Victorian sexuality to the trenches of the First World War, from American public-school classrooms to contemporary right-wing politics. How does the reception of the ancient world change under impossible strain?
Its protagonists are 'marginal' figures who resisted that definition in the strongest terms. Contributors argue for a decentered model of classical reception: where the 'marginal' shapes the 'central' as much as vice versa - and where the most unlikely appropriations of antiquity often have the greatest impact. What kind of distortions does the model of 'centre' and 'margins' produce? How can 'marginal' receptions be recovered most effectively?
Bringing together some of the leading scholars in the field, Classics in Extremis moves beyond individual case studies to develop fresh methodologies and perspectives on the study of classical reception.
Tartalomjegyzék:
1. Introduction - Edmund Richardson - Durham University, UK
2. Thinking with classical reception: critical distance, critical licence, critical amnesia? - Lorna Hardwick - Open University, UK
3. Daphnis transformed: Aphra Behn's politics of translation. - Amanda Klause - Academy of Notre Dame de Namur, USA
4. Local engagements with Ancient Greek vases in Ottoman and Revolutionary Greece, c.1800-1833. - Alexia Petsalis-Diomidis - University of St Andrews, UK
5. The hand that shook the world: Daniel Dunglas Home's disembodied classics. - Edmund Richardson - Durham University, UK
6. Picturing Antiquity: photography, performance and Julia Margaret Cameron. - Jennifer Wallace - Cambridge University, UK
7. High culture in low company? The reception of ancient 'homosexuality' in the pornographic The Sins of the Cities of the Plain: The Recollections of a Mary-Ann. - Jennifer Ingleheart - Durham University, UK
8. The Caribbean Socrates: Pedro Henrï¿1⁄2quez Ureï¿1⁄2a and the Mexican Ateneo de la Juventud. - Rosa Andï¿1⁄2jar - King's College, London, UK
9. Beyond the limits of art and war trauma: David Jones 'In Parenthesis'. - Edith Hall - King's College, London, UK
10. Classics down the mineshaft: a buried history. - Henry Stead - Open University, UK
11. Extreme Classicisms: Jorge Luis Borges. - Laura Jansen - University of Bristol, UK
12. The costly fabric of conservatism: Classical references in contemporary public culture. - Maarten De Pourcq - Radboud University Nijmegen, Netherlands
Bibliography
Index