
Cinematic Intermediality
Theory and Practice
Sorozatcím: Edinburgh Studies in Film and Intermediality;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 19.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 809 Ft off)
- Discounted price 9 307 Ft (8 864 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
10 116 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2025. augusztus 29.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781474446358
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 318 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 28 black and white illustrations 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Outlines an innovative agenda for understanding film?s interaction with other art forms.
TöbbHosszú leírás:
This edited collection proposes new directions for understanding cinematic intermediality, mapping out innovative approaches to film?s relationship with some of its most influential artistic predecessors in the fields of performance, sculpture, painting, photography and dance. With essays by leading researchers and practitioners, this book investigates cinema's productive synergies and crossovers with the other arts through a broad range of avant-garde and experimental work. Mapping a trajectory from pre-cinema to the digital era, the book considers the impact of technological materiality on intermedial expression, incorporating both mainstream and experimental practice, world cinema and peripheral cinemas. Bridging the gap between theory and practice, it opens up new pathways for thinking about how intermediality, as both a creative method and an interpretative paradigm, might be explored alongside probing questions of what cinema is, has been and can be.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Illustrations
Acknowledgements
Contributors?Introduction - Kim Knowles and Marion SchmidPART 1: MAPPING THE INTERZONE1. 'Film and Performance: Intermedial Intersections’ - Stephen Barber
2. ‘Carving Cameras: Antonioni’s Lo Sguardo di Michelangelo (2004)’ - Steven Jacobs
3. ‘The Photo-Filmic and the Post-Human: Picturesque Landscapes at the Peripheries of Global Cinema’ - Ágnes Pethő
4. ‘Dream Screen:?On Cinema and Painting, Blur and Absorption’ - Martine BeugnetPART 2: THE INTERMEDIAL AVANT-GARDES5. ‘From the Periphery to the Interstices: Avant-Garde Film, Medium Specificity and Intermediality, 1970-2015’ - Christopher Townsend
6. The ‘Artist as Filmmaker’: Modernisms, Schisms, Misunderstandings’ - Lucy Reynolds
7. ‘The Artwork/Statement as Intermedial Nexus: Paul Sharits’s N:O:T:H:I:N:G’ - Barnaby DickerPART 3: TECHNOLOGY, APPARATUS, AFFECT8. ‘Intermediality and the Origins of Cinema’ - Boris Wiseman
9. 'Cinematography’s Blind Spots: Artistic Exploitations of the Film Frame’ - Gabriele Jutz
10. ‘Filming and Feeling between the Arts: Pascale Breton, Suite Armoricaine and Eug?ne Green, Le Fils de Joseph’ - Marion SchmidPART 4: INTERMEDIAL CREATION11. ‘What Does a Dance Filmmaker See?’ - Adam Roberts
12. ‘Performance, Moving Image, Installation: the Making of Body of War and Faith’ - Isabel Rocamora
13. ‘Muybridge's Disobedient Horses: Non-Stop Stop-Motion’ - Anna Vasof
14. ‘A Dialogue With Claude Cahun: Between Writing, Photography and Film in Magic Mirror and Confessions to the Mirror’ - Sarah PucillIndex