• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Students and Social Justice Pedagogies in Physical Education

    Students and Social Justice Pedagogies in Physical Education by Gerdin, Göran;

    Sorozatcím: Routledge Focus on Sport Pedagogy;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 52.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        26 818 Ft (25 541 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 364 Ft off)
      • Discounted price 21 454 Ft (20 433 Ft + 5% áfa)

    26 818 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. július 31.

    • ISBN 9781032941813
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem92 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This is the first book to focus on social justice pedagogies in physical education from a student perspective. 


    This is invaluable reading for any trainee or in-service teacher or coach working in physical education or youth sport.

    Több

    Hosszú leírás:

    ?This book offers one of the first in-depth explorations of social justice pedagogies in physical education (PE) from a student perspective. Based on rich qualitative research, it highlights how school PE can support the physical, cognitive, emotional and social development of young people and contribute to building more socially cohesive and just societies.


    Placing student perspectives at the heart of the analysis, the book challenges dominant practices in PE and explores how inclusive and equitable teaching can be developed in collaboration with students. It defines key terms such as ?inclusion?, ?equity? and ?critical pedagogy? and provides practical guidance for creating meaningful learning environments that reflect these values. The book explores key themes including student interpretation of PE experience, the importance of care and relationships and the use of modified and non-traditional activities and spaces. It shows how PE can be transformed into a site of empowerment by centering  the agency of young people.


    This is invaluable reading for trainee and in-service teachers who want to create more inclusive and socially just pedagogical practices grounded in the lived experiences of students.


    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction, 2. Inclusion, Equity, Social Justice and Paolo Freire?s Critical and Dialogical Pedagogy, 3. Student Representations and Interpretations of Inclusion, Equity, and Social Justice in PE, 4. Care and relationships - 'Someone who you can come and talk to', 5. Student Involvement - ?We know what we are learning and why'  , 6: The Use of Modified and Non-Traditional Activities and Spaces - ?Level the Playing Field? , 7. Learning About and Acting on Social Inequities ? ?Make Us Question Some of the Things We See?, 8. Conclusions: What can we learn from students? and Freirean perspectives on social justice pedagogies in PE and where to from here?                                                                       


       

    Több