• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Cinema and Narrative Complexity: Embodying the Fabula

    Cinema and Narrative Complexity by Hven, Steffen;

    Embodying the Fabula

    Sorozatcím: Film Culture in Transition;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 054 Ft off)
      • Kedvezményes ár 18 484 Ft (17 604 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book considers films that have experimented with new, increasingly complicated narrative approaches, including Stage Fright and Hiroshima, Mon Amour, to show how they reveal the limitations of most of our usual tools for analysing film.

    Több

    Hosszú leírás:

    Since the mid-1990s, a number of films from international filmmakers have experimented with increasingly complicated narrative strategies-including such hits as Run, Lola, Run, 21 Grams, and Memento. This book sets those films and others in context with earlier works that tried new narrative approaches, including Stage Fright and Hiroshima, Mon Amour, to show how they reveal the limitations of most of our usual tools for analysing film. In light of that, Steffen Hven argues for the deployment of an 'embodied' reconfiguration of the cinematic experience, one that allows us to rethink such core constituents of narrative understanding as cognition, emotion, and affect.|This book considers films that have experimented with new, increasingly complicated narrative approaches, including Stage Fright and Hiroshima, Mon Amour, to show how they reveal the limitations of most of our usual tools for analysing film.

    Hven's book constitutes an essential theoretical instrument with which we can orient ourselves in the contemporary debate concerning the nature and potentiality of audiovisual experience, and it offers an original, interdisciplinary, and embodied cognitive perspective on cinema. Furthermore, with its powerful and innovative arguments, this text will surely constitute a reference point for all those interested in going beyond old, closed dichotomies that are inadequate to tackle the complexity of contemporary audiovisual culture. - Francesco Sticchi, *Projections* Volume 13, Issue 1, Spring 2019

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1: Introduction Chapter 2: Cinema in the Interstices Chapter 3: Narrative Ambiguity in the Classical Cinema Chapter 4: Modern(ist) Cinema: Logic of the Encounter Chapter 5: Towards the Embodied Fabula Chapter 6: The Complexity of Complex Narratives Chapter 7: Memento and the Embodied Fabula Chapter 8: Conclusions

    Több