Automated Detection of Media Bias
From the Conceptualization of Media Bias to its Computational Classification
-
12% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 42.79
-
17 747 Ft (16 902 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 12% (cc. 2 130 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 617 Ft (14 874 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
17 747 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Fachmedien Wiesbaden
- Megjelenés dátuma 2025. június 5.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783658477974
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem246 oldal
- Méret 210x148 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XXVII, 246 p. 34 illus., 22 illus. in color. Textbook for German language market. Illustrations, black & white 668
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
This Open Access book explores the automated identification of media bias, particularly focusing on bias by word choice in digital media. The increasing prevalence of digital information presents opportunities and challenges for analyzing language, with cultural, geographic, and contextual factors shaping how content is portrayed. Despite the interdisciplinary nature of media bias research across fields like linguistics, psychology, and computer science, existing work often tackles the problem from limited perspectives, lacking comprehensive frameworks and reliable datasets. The book aims to advance the field by addressing these gaps and proposing a systematic approach to media bias detection. It develops feature-based and deep-learning approaches for automated bias detection, including a BERT-based model and MAGPIE, a multi-task learning model. These methods demonstrate improved performance on established benchmarks, showcasing the potential of deep learning in detecting media bias. Finally, the author addresses the practical applications of automated bias detection, such as enhancing news reading with forewarning messages, text annotations, and political classifiers, and examines the impact of bias on social media engagement.
" TöbbTartalomjegyzék:
Introduction.- Media Bias.- Questionnaire Development.- Dataset Creation.- Feature-based Media Bias Detection.- Neural Media Bias Detection.- Visualization and Perception of Media Bias.- Conclusion and FutureWork.
Több