• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • An Introduction to Design and Culture: 1900 to the Present

    An Introduction to Design and Culture by Sparke, Penny;

    1900 to the Present

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 054 Ft off)
      • Kedvezményes ár 18 484 Ft (17 604 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 5
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. október 31.

    • ISBN 9781032849034
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem334 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 106 Illustrations, color; 106 Halftones, color
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    An Introduction to Design and Culture provides a comprehensive guide to the changing relationships between design and culture from 1900 to the present day with an emphasis on five main themes. This fifth edition extends the traditional definition of design to embrace its more recent manifestations.

    Több

    Hosszú leírás:

    An Introduction to Design and Culture provides a comprehensive guide to the changing relationships between design and culture from 1900 to the present day with an emphasis on five main themes:


    • Design and consumption


    • Design and technology


    • The design profession


    • Design theory


    • Design and identities.


    This fifth edition extends the traditional definition of design to embrace its more recent manifestations, which include service design, user-interface design, co-design, and sustainable design. It also discusses the relationship between design and the new media and the effect of globalisation and transnationalism on design. Most importantly, it looks at its contents through a new lens which acknowledges the post-industrial, post-colonial, post-modern, (and, arguably, post-design) climate of the twenty-first century and the challenges that it poses.


    Taking a broadly chronological approach, Professor Sparke employs historical methods to show how these themes developed through the twentieth century and into the twenty-first century and played a role within modernism, post-modernism and beyond. Over a hundred illustrations are used throughout to demonstrate the breadth of design, and examples – among them design in Modern China, the work of Apple Computers Ltd., and design thinking – are used to elaborate key ideas. The new edition remains essential reading for undergraduate and postgraduate students of design studies, cultural studies and visual arts.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of figures


    Acknowledgements


    Introduction


    Part 1 


    Design and modernity, 19001945


    1. Consuming modernity


    2. The impacts of technology


    3. The designer for industry


    4. Modernism and design


    5. Designing identities 


    Part 2


    Design and post-modernity, 19451990


    6. Consuming post-modernity


    7. Technology and design, a new alliance


    8. Designer-culture


    9. Postmodernism and design


    10. Redefining identities


    Part 3


    Designing the new century, 1990 to the present


    11. Consumer culture at the millennium


    12. Design in the digital age


    13. New designers


    14. Theory and practice in the new century


    15. Designing identities in a globalised world


    Glossary


    Bibliography


    Index

    Több