• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • An International Perspective on Digital Literacy: Results from ICILS 2023

    An International Perspective on Digital Literacy by Fraillon, Julian;

    Results from ICILS 2023

      • 12% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 53.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        22 184 Ft (21 128 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 12% (cc. 2 662 Ft off)
      • Kedvezményes ár 19 522 Ft (18 593 Ft + 5% áfa)

    22 184 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Springer Nature Switzerland
    • Megjelenés dátuma 2025. december 1.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783031877216
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem315 oldal
    • Méret 279x210 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XXIII, 315 p. 117 illus. Illustrations, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    "

    This open access book presents the first results from the third cycle of the IEA International Computer and Information Literacy Study (ICILS 2023). This study investigated how young people are prepared for life in a world where the capacity to use computers and digital information responsibly, safely, and effectively is essential. The study reports on data collected from 34 countries across Europe, the Americas, and Asia. This first volume in the ICILS 2023 International Report Series focuses on Grade 8 students’ achievement in the two areas tested in the study: i) their capacity to use digital technologies to collect and manage digital information and to produce and exchange information with others; and ii) in a subset of 22 participating countries, students’ ability to plan and execute computer-based algorithmic solutions to real-world problems. This book also presents information about the school-based and out-of-school contexts in which students are learning these skills and how aspects of these contexts are associated with student achievement.

    "

    Több

    Tartalomjegyzék:

    "

    Foreword.- Executive Summary: Julian Fraillon.- Introduction: Julian Fraillon.- National and School Contexts for CIL and CT Education: Julian Fraillon.- Measuring students’ CIL: Daniel Duckworth and Julian Fraillon.- Measuring students’ CT: Daniel Duckworth and Julian Fraillon.- Student achievement in CIL and CT: Julian Fraillon, YuanLing Liaw, and Rolf Strietholt.- Relationships between CIL, CT and Student Background: Alec Kennedy, Andrés Strello, and Rolf Strietholt.- Students’ engagement with ICT: Mojca Rožman, Marlen Holtmann, and Sabine Meinck.- Reflections on ICILS 2023: Julian Fraillon.- Addendum.- Ad Principals’Reports on the Use of Generative AI Tools in Schools: ICILS 2023 International Option: Julian Fraillon.- Appendices.

    "

    Több