A K-12 Dance Method to Teach Creative Dance, English, Math and Science
Letting Dance Teach
-
12% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 90.94
-
37 717 Ft (35 921 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 12% (cc. 4 526 Ft off)
- Kedvezményes ár 33 191 Ft (31 610 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
37 717 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2025. december 2.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031931550
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem185 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XXV, 185 p. 13 illus., 12 illus. in color. Illustrations, black & white 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
This book provides a hands-on dance teaching method for teachers in pre-school and elementary school, inclusive education and after-school extra curriculum activity, with or without earlier experience of teaching dance, who want to imply dance in their everyday pedagogical work. Numerous exercises and lesson outlines are described to teach creative dance, and dance integrated in the teaching of English, mathematics and natural sciences. The carefully designed dance method applied is firmly anchored in contemporary educational theory and dance educational practice, as described in the book’s initial chapter, underscoring why working in an art mode like dance highly matters to education. The theoretical framework is informed by educational theorist Gert Biesta's ideas on letting art teach, subject-ness and democracy, progressive educationalist John Dewey's thinking on art as experience, democracy and education, and dance educator and scholar Susan Stinson’s stances on kinaesthetic experience and dancing as becoming.
With its abundance of examples and its overall celebration of dance and the work of the senses, this work constitutes both a powerful argument for aesthetic teaching and a rich tool to create space in young people’s education for dance as a specific and indispensable source of expertise and mode of dialogue with the social and natural world. Dancing and discovering the magical world of movement, children and students open their senses to a world of insight, meaning and knowledge – letting dance teach.
" TöbbTartalomjegyzék:
"
Part I Teaching Dance: A Theory.- Ontology and Epistemology.- Part II Teaching Dance : A Method.- The nature and elements of dance.- Dancing with each other.- Part III Letting Dance Teach Language, Mathematics and Natural sciences.- Dancing Through the Alphabet.- Dancing Through the Alphabet.- Dancing Natural Sciences.- Summary Letting dance teach : a plea for aesthetic teaching.
" Több