
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 23.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 428 Ft off)
- Discounted price 9 713 Ft (9 250 Ft + 5% áfa)
12 141 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2020. szeptember 17.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350070714
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem264 oldal
- Méret 234x156x20 mm
- Súly 440 g
- Nyelv angol 138
Kategóriák
Hosszú leírás:
What do things mean? What does the life of everyday objects reveal about people and their material worlds? Has the quest for 'the real thing' become so important because the high-tech world of total virtuality threatens to engulf us?
This pioneering book bridges design theory and anthropology to offer a new and challenging way of understanding the changing meanings of contemporary human-object relations. The act of consumption is only the starting point of object's "lives". Thereafter they are transformed and invested with new meanings and associations that reflect and assert who we are. Defining designed things as "things with attitude" differentiates the highly visible fashionable object from ordinary aretefacts that are too easily taken for granted.
Through case studies ranging from reproduction furniture to fashion and textiles to 'clutter', the author traces the connection between objects and authenticity, ephemerality and self-identity. Beyond this, she shows the materiality of the everyday in terms of space, time and the body and suggests a transition with the passing of time from embodiment to disembodiment.
Tartalomjegyzék:
List of illustrations
Preface to the original edition
Preface to the current edition by Claudia Marina
Introduction: The material culture of everyday life
Part I: Things
1. The meaning of design: Things with attitude
2. The meaning of things: Design in the lower case
3. Things and the dynamics of social change
Part II: Themes
4. Continuity: Authenticity and the paradoxical nature of reproduction
5. Change: The ephemeral materiality of identity
6. Containment: The ecology of personal possessions
Part III: Contexts
7. Space: Where things take place
8. Time: bringing things to life
9. The body: The threshold between nature and culture
Conclusion
Afterword by Jo Turney
Bibliography
Index

Wild Things: The Material Culture of Everyday Life
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 141 Ft