• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Westkunst, 1981 ? A Historiography of Modernism Exhibited: A Historiography of Modernism Exhibited

    Westkunst, 1981 ? A Historiography of Modernism Exhibited by Arnoux, Mathilde; Bremer, Maria;

    A Historiography of Modernism Exhibited

    Sorozatcím: Passages;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 24.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        12 146 Ft (11 568 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 215 Ft off)
      • Discounted price 10 932 Ft (10 411 Ft + 5% áfa)

    12 146 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Diaphanes
    • Megjelenés dátuma 2025. augusztus 1.

    • ISBN 9782735130573
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem304 oldal
    • Méret 240x169x30 mm
    • Súly 2060 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 200 sw. Abb.
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    In 1981, the Cologne Trade-Fair centre hosted a large exhibition titled "Westkunst: Zeitgenössische Kunst seit 1939" (Western Art: Contemporary Art since 1939). Organized by art critic Laszlo Glozer and curator Kasper König, the Western-centric survey highlighted avant-garde art and politically charged themes of freedom and individual expression. By examining "Westkunst"'s historiographical stakes in light of the Iron Curtain division of Europe, the show is revealed as paradigmatic of the ways in which hegemonic concepts of 'Western art' and the accompanying processes of othering were fashioned in the art world. In this collective volume, "Westkunst"'s universalising claims are scrutinised by focusing on the artistic tendencies exhibited; on exhibitionary discourses and practices of decontextualisation, comparison, and appropriation; on the alleged realisation of the values of progress, freedom, and autonomy; on the enacted conceptions of temporality and the architectural devices of narrativisation; on the exhibition's blind spots and exclusions and the critical reactions it elicited. This analytic output makes fresh use of the archival materials, which are neither centralised nor systematized, with significant excerpts republished throughout the book. Seen through the lens of exhibition history, this revisiting of "Westkunst" sheds light on a broader trend of cultural conservatism that was gaining strength in the 1980s, just before the end of the Cold War, and on the start of new forms of globalisation.

    Több