
Visual Arts and the Auld Alliance
Scotland, France and National Identity c.1420-1550
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 24.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 1 012 Ft off)
- Discounted price 11 635 Ft (11 081 Ft + 5% áfa)
12 647 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2025. május 31.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781399510035
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem oldal
- Méret 238x165 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 100 colour illustrations 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Explores the links between patronage, identity and Franco-Scottish relations in the late medieval and early modern periods
TöbbHosszú leírás:
This monograph provides the first substantial analysis of the visual arts commissioned by Scots in France prior to Mary Queen of Scots. It examines how Scottish identity was represented and promoted through patronage of the visual arts. Tying together previously unpublished archival documents with under-researched visual and material culture, this monograph examines how Scots used patronage to establish their place in French society thus furthering the reputation of the royal house of Scotland, and progressing their own social, political, and diplomatic aims. Incorporating analysis of grand architectural projects, such as the foundation of the Sainte-Chapelle at Vic-le-Comte, and studies of extraordinary manuscripts such as the Monypenny Breviary and the military manuals of Bérault Stuart, this work highlights recurring themes within architectural history, art history, and material culture studies. By addressing broader questions of Scotland's historic relations with Europe, it makes a necessary contribution to modern day concerns.
TöbbTartalomjegyzék:
List of IllustrationsPreface and AcknowledgementsIntroduction: Images, Identity, and an Auld Alliance, 1420-15401. Scottish Princesses in France and Brittany: Authority, Agency, and Reputation1.1 Margaret Stuart, Dauphine of France: Devotion in Text and Stone1.2 Isabella Stuart, Duchess of Brittany: Manuscripts and Familial Memory2. Franco-Scottish Mercenaries and the Arts: Establishing Status and Creating Identities2.1 Bérault Stuart d’Aubigny: Politics and Self-fashioning2.2 Robert Stuart d’Aubigny: A Scottish Maréchal de France2.3 Dictating the Art of War3. Franco-Scottish Diplomacy and the Arts: Knowledge Acquisition and Exchange3.1 Sir William Monypenny: Diplomacy and Espionage3.2 A Virgil Manuscript as a Diplomatic Gift for James III3.3 Bérault Stuart d’Aubigny: Cartography and a Diplomatic Dossier3.4 Robert Stuart d’Aubigny and James V in France4. A Franco-Scottish Cleric and his Breviary: Patronage, Piety, and Identity4.1 The Monypenny Breviary: Popes, Prisons and Porcupines4.2 The Monypenny Breviary: Catching the Light5. A Franco-Scottish Regent and the Arts: The Patronage of John Stuart, Duke of Albany5.1 Albany and the Literary Arts of Bremond Domat5.2 Albany and the Sainte-Chapelle at Vic-le-Comte5.3 Albany and Military Science5.4 Blood and Vellum: Genealogies and Gift Exchange as DiplomacyConclusion: Franco-Scots as an Imagined Political Community
Több