• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Unstable Aesthetics: Game Engines and the Strangeness of Modding

    Unstable Aesthetics by Lohmeyer, Eddie;

    Game Engines and the Strangeness of Modding

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 671 Ft (13 973 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 934 Ft off)
      • Discounted price 11 737 Ft (11 178 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    Throughout the 1990s, artists experimented with game engine technologies to disrupt our habitual relationships to video games. They hacked, glitched, and dismantled popular first-person shooters such as Doom (1993) and Quake (1996) to engage players in new kinds of embodied activity. In Unstable Aesthetics: Game Engines and the Strangeness of Art Modding, Eddie Lohmeyer investigates historical episodes of art modding practices-the alteration of a game system's existing code or hardware to generate abstract spaces-situated around a recent archaeology of the game engine: software for rendering two and three-dimensional gameworlds.

    The contemporary artists highlighted throughout this book-Cory Arcangel, JODI, Julian Oliver, Krista Hoefle, and Brent Watanabe, among others -- were attracted to the architectures of engines because they allowed them to explore vital relationships among abstraction, technology, and the body. Artists employed a range of modding techniques-hacking the ROM chips on Nintendo cartridges to produce experimental video, deconstructing source code to generate psychedelic glitch patterns, and collaging together surreal gameworlds-to intentionally dissect the engine's operations and unveil illusions of movement within algorithmic spaces. Through key moments in game engine history, Lohmeyer formulates a rich phenomenology of video games by focusing on the liminal spaces of interaction among system and body, or rather the strangeness of art modding.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Table of Contents

    _PR35S_5T4RT!: The Mechanisms of Art Modding
    ER40R 1: A (Scroll) Down Memory Lane: Non-Play and the Vitality of 8-bit Engines in Cory Arcangel's Super Mario Bros. Mods
    ER40R 2: Slaying Machines: Embodied Mimesis in ArsDoom
    ER40R 3: "Perspective Engines" and the Strangeness of 3D Space in JODI's Untitled Game
    ER40R 4: Generative Mods and the Violence of Sensation
    ER40R 5: Random Planets and Alien (Dis)orientations in WE BUILD WORLDS
    1N5ER7_C0IN T0 C0N71NU3: Intractable Spaces

    Bibliography
    Index

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Unstable Aesthetics: Game Engines and the Strangeness of Modding

    Unstable Aesthetics: Game Engines and the Strangeness of Modding

    Lohmeyer, Eddie;

    14 671 Ft

    next