Unruly Media
YouTube, Music Video, and the New Digital Cinema
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 147.50
-
70 468 Ft (67 112 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 047 Ft off)
- Kedvezményes ár 63 421 Ft (60 401 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
70 468 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2013. november 14.
- ISBN 9780199766994
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem368 oldal
- Méret 160x239x25 mm
- Súly 664 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 71 illustrations 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Unruly Media is the first book to account for the current audiovisual landscape across media and platform. It includes new theoretical models and close readings of current media as well as the oeuvre of popular and influential directors.
TöbbHosszú leírás:
Unruly Media argues that we're on the crest of a new international, intermedial style in which sonic and visual parameters become heightened and accelerated. This audiovisual turn, driven by digital technologies and socioeconomic changes, calls for new forms of attention. Post-classical cinema, with its multi-plot narratives and flashy style, fragments under the influence of audiovisual numbers and music-video-like sync. Music video, after migrating to the web, becomes more than a way of selling songs. YouTube's brief and low-res clips encompass many forms, and foreground reiteration, graphic values and affective intensity. All three of these media are riven by one another: a trajectory from YouTube through music video to the new digital cinema reveals structural commonalities, especially in the realms of rhythm, texture and form.
Music video, YouTube, and postclassical cinema remain undertheorized. This is the first book to account for the current audiovisual landscape across medium and platform-to try to characterize the audiovisual swirl. Unruly Media includes both new theoretical models and readings of numerous current multimedia works. It also includes several chapters devoted to the oeuvre of highly popular directors, their films, commercials and music videos. Unruly Media argues that attending equally to soundtrack and image can show how these media work, and the ways they both mirror and shape our modern experience.
Unruly Media is ambitious in scope yet is written with a lightness of touch. Vernallis guides us through music video, YouTube, and digital cinema, tackling the rewards and challenges of their mutually-influencing 'accelerated aesthetic'. An insightful and original study.
Tartalomjegyzék:
Introduction
I. New Digital Cinema
1. The New Cut-Up Cinema
2. The Audiovisual Turn and Post-Classical Cinema
3. Music Video into Post-Classical Cinema
4. Moulin Rouge: Delirious Cinema
5. Music Video, Songs, Sound: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
6. Reciprocity, Bollywood and Music Video: Mani Ratnam's Dil Se and Yuva
II. YouTube
7. YouTube Aesthetics
8. Audiovisual Change: Viral Web Media and the Obama Campaign
9. Refiguring Music Video: Beyoncé's "Video Phone"
III. Music Video
10. Music Video's Second Aesthetic?
11. Digital Style: Francis Lawrence and Dave Meyers
12. A Music Video Canon?
Afterword: Accelerated Aesthetics: a New Lexicon of Time, Space and Rhythm
Index