• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    The Transnational Experiences of Chinese Immigrant Youth in the US: Education and Identity in Globalized Contexts

    The Transnational Experiences of Chinese Immigrant Youth in the US by Liu, Xiangyan;

    Education and Identity in Globalized Contexts

    Sorozatcím: Routledge Research in Educational Equality and Diversity;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
      • Discounted price 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Detailing ethnographic research conducted in US public high schools, this text considers how Chinese immigrant youths? educational positionality and identity is shaped by diasporic and transnational migrant experiences.

    Több

    Hosszú leírás:

    Detailing ethnographic research conducted in U.S. public high schools, this text considers how Chinese immigrant youth's educational positionality and identity are shaped by diasporic and transnational migrant experiences.


    The Transnational Experiences of Chinese Immigrant Youth in the US presents a critical examination of themes relevant to Chinese immigrant education such as academic achievement, English language proficiency, and cultural and social capital. The intersection between diaspora and education is explored to highlight the existence of multi-layered youth identities, which exist beyond and between national boundaries, and which embody the concept of global citizenship. Building on this realization, chapters consider how institutional structures might be better designed to meet the needs of students who arrive in host countries due to larger global forces.



    This text will primarily be of interest to doctoral students, researchers, and scholars with an interest in multicultural education and the sociology of education. Those interested in the Asian diaspora, race and ethics, and educational research methods more broadly will also benefit from this volume.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Figures



    List of Tables



    Acknowledgements



    Chapter 1: Introduction - Chinese Immigrant Youth in the US: Education, Identity, and Positionality



    Chapter 2: Historical and Contemporary Contexts of the Chinese Diaspora in the US



    Chapter 3: Using Ethnographic Methods to Research with Immigrant Youth



    Chapter 4: Exploring the Educational Experiences of Transnational Migrant Youth


    Chapter 5: Variation in Families and Implications for Immigrant Education



    Chapter 6: Retrospective Insights on Transmigrant Identity Formation over Time



    Chapter 7: Empowering Global Citizenship



    Appendix 4.1 ? 6



    Index

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    The Transnational Experiences of Chinese Immigrant Youth in the US: Education and Identity in Globalized Contexts

    The Transnational Experiences of Chinese Immigrant Youth in the US: Education and Identity in Globalized Contexts

    Liu, Xiangyan;

    73 384 Ft

    next