The Theological Power of Film
 
A termék adatai:

ISBN13:9781032567259
ISBN10:1032567252
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:246 oldal
Méret:234x156 mm
Nyelv:angol
Illusztrációk: 25 Illustrations, black & white; 25 Halftones, black & white
700
Témakör:

The Theological Power of Film

 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 130.00
Becsült forint ár:
62 790 Ft (59 800 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

50 232 (47 840 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 12 558 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book explores the theological power of film and seeks to render a properly theological account of cinematic art.

Hosszú leírás:

This book explores the theological power of film and seeks to render a properly theological account of cinematic art. It considers: What theology and theological practice does cinematic art give rise to? What are the perceptual and affective potentials of film for theology, and what, if anything, is theological about the cinematic medium itself? The author argues that film is a fundamentally embodied art form, a haptic and somatic medium of perception-cum-expression. This, combined with the distinct temporal aesthetic of film, invests cinema with profound theological potentials. The chapters explore these potentials through theological-cinematic analysis, emphasising the themes of encounter, embodiment, time, and contemplation, as well as three intimately connected doctrines of Christian theology: creation, incarnation, and eschatology. Throughout the book, the films and writings of the Russian director Andrei Tarkovsky emerge as a singular illustration of the theological power of film, becoming a crucial resource for theologicalcinematic analysis.

Tartalomjegyzék:

Introduction; Part 1: The Film Experience; 1 Embodiment and Encounter: Theology and Film-Phenomenology in Dialogue; 2 Transcendence and Affect: Paul Schrader?s Transcendental Style in Film; Part 2: Form, Style, and Practice; 3 A Space for Time; 4 Through the Attentive Lens: Film as Contemplation; Part 3: Creation, Incarnation, Eschatology; 5 Creation; 6 Incarnation; 7 Eschatology; Conclusions: The Theological Power of Film