
The Singing of the New World
Indigenous Voice in the Era of European Contact
Sorozatcím: New Perspectives in Music History and Criticism; 15;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 94.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 515 Ft off)
- Kedvezményes ár 38 059 Ft (36 246 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
47 573 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2007. július 12.
- ISBN 9780521873918
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 244x170x14 mm
- Súly 570 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 17 b/w illus. 0
Kategóriák
Rövid leírás:
A study of indigenous music-making in New World societies, including the Aztecs and the Incas.
TöbbHosszú leírás:
In The Singing of the New World Gary Tomlinson offers histories of ancient music long since silent: the songs of the Indians that Europeans met in the sixteenth century. Merging recent cultural history, early European accounts, archaeological findings, and rare indigenous documents for the Mexica (or Aztecs), the Incas, and the Tupinamba of lowland Brazil, Tomlinson explores the place of singing in these societies. He details the expressive and ritual ends it was expected to fulfil before and after the coming of the conquistadors. Musical practices and the cultural ends they served come alive across a spectrum that reaches from the cosmogonic geometry of Inca ritual song through the imminent sacred materiality of Mexican cantares to the intricate interconnections of singing, speaking and eating in Tupinamba cannibalism. A final chapter considers the fears mutually and repeatedly inspired by the expressive powers of American and European song.
Honorable Mention: Modern Language Association of America Katherine Singer Kovacs Prize
Tartalomjegyzék:
Introduction: Raised voices; 1. Unlearning the Aztec Cantares; 2. Metonymy, writing, and the matter of Mexica song; 3. Cantares mexicanos; 4. Musicoanthropophagy: the songs of cannibals; 5. Inca singing at Cuzco; 6. Fear of singing.
Több