ISBN13: | 9781032355702 |
ISBN10: | 10323557011 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 284 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 839 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 94 Illustrations, black & white; 26 Illustrations, color; 92 Halftones, black & white; 26 Halftones, color; 2 Line drawings, black & white |
625 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A művészetről általában
Szobrászat és keramika
Régészet
Vallástudomány általában
Területi, regionális tanulmányok
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig)
Művészettörténet általában
Reneszánsz
Néprajz általában
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Szobrászat és keramika (karitatív célú kampány)
Régészet (karitatív célú kampány)
Vallástudomány általában (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig) (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
Reneszánsz (karitatív célú kampány)
Néprajz általában (karitatív célú kampány)
The Materiality of Terracotta Sculpture in Early Modern Europe
GBP 135.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Through meticulously researched case studies, this book explores the materiality of terracotta sculpture in early modern Europe.
Through meticulously researched case studies, this book explores the materiality of terracotta sculpture in early modern Europe.
Chapters present a broad geographical perspective showcasing examples of modelling, firing, painting, and gilding of clay in Portugal, Spain, Italy, Germany, and the Netherlands. The volume considers known artworks by celebrated artists, such as Luca della Robbia, Andrea del Verrocchio, Filipe Hodart, or Hans Reichle, in parallel with several lesser-studied terracotta sculptures and tin-glazed earthenware made by anonymous artisans. This book challenges arbitrary distinctions into the fine art and the applied arts, that obscured the image of artistic production in the early modern world. The centrality of clay in the creative processes of artists working with two- and three-dimensional artefacts comes to the fore. The role of terracotta figures in religious practices, as well as processes of material substitutions or mimesis, confirm the medium?s significance for European visual and material culture in general.
This book will be of interest to scholars working in art history, Renaissance studies, and material culture.