• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    The Lure of Images: A history of religion and visual media in America

    The Lure of Images by Morgan, David;

    A history of religion and visual media in America

    Sorozatcím: Media, Religion and Culture;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
      • Discounted price 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This is the history of the relationship between mass produced visual media and religion in the US ? from early evangelical tracts to teenage witches and televangelists. Morgan explores the cultural marketplace of public representation, showing how American religionists have made special use of visual media to instruct the public and practic

    Több

    Hosszú leírás:

    This is the history of the relationship between mass produced visual media and religion in the United States. It is a journey from the 1780s to the present - from early evangelical tracts to teenage witches and televangelists, and from illustrated books to contemporary cinema.



    David Morgan explores the cultural marketplace of public representation, showing how American religionists have made special use of visual media to instruct the public, to practice devotion and ritual, and to form children and converts. Examples include:





    • studying Jesus as an American idol


    • Jewish kitchens and Christian Parlors


    • Billy Sunday and Buffy the Vampire Slayer


    • Uncle Tom?s Cabin and the anti-slavery movement.


    This unique perspective reveals the importance of visual media to the construction and practice of sectarian and national community in a nation of immigrants old and new, and the tensions between the assimilation and the preservation of ethnic and racial identities. As well as the contribution of visual media to the religious life of Christians and Jews, Morgan shows how images have informed the perceptions and practices of other religions in America, including New Age, Buddhist and Hindu spirituality, and Mormonism, Native American Religions and the Occult.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part 1: Print Media in Antebellum America  1. The Aura of Print  2. Religion, Imagery, and Cultural Conflict  Part 2: New Visual Media and the Marketplace  3. Consumption and Religious Images  4. Parlors and Kitchens: Visual Practice and American Homes  5. Pictorial Entertainment and Instruction  6. Seeing in Public: America as Imagined Community  Part 3: The Power and Menace of Images  7. Facing the Sacred: Image and Charisma  8. Back to Nature

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    The Lure of Images: A history of religion and visual media in America

    The Lure of Images: A history of religion and visual media in America

    Morgan, David;

    73 384 Ft

    next