The Language of Global Success: How a Common Tongue Transforms Multinational Organizations
 
A termék adatai:

ISBN13:9780691196121
ISBN10:0691196125
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:200 oldal
Méret:234x155 mm
Nyelv:angol
Illusztrációk: 2 b/w illus. 5 tables.
160
Témakör:

The Language of Global Success

How a Common Tongue Transforms Multinational Organizations
 
Kiadó: Princeton University Press
Megjelenés dátuma:
Kötetek száma: Print PDF
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 15.99
Becsült forint ár:
7 723 Ft (7 355 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

6 950 (6 620 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 772 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Hosszú leírás:

How one global organization?s lingua franca mandate shaped the lives of its employees around the world

For nearly three decades, English has been the lingua franca of cross-border business, yet studies on global language strategies have been scarce. Providing a rare behind-the-scenes look at the high-tech giant Rakuten in the five years following its English mandate, The Language of Global Success explores how language shapes the ways in which employees in global organizations communicate and negotiate linguistic and cultural differences. Drawing on 650 interviews conducted across Rakuten?s locations around the world, Tsedal Neeley argues that an organization?s lingua franca is the catalyst by which all employees become some kind of ?expat??detached from their native tongue or culture. Demonstrating that language can serve as the conduit for an unfamiliar culture, often in unexpected ways, Neeley uncovers how all organizations might integrate language effectively to tap into the promise of globalization.



"Winner of the 2018 Bronze Medal in International Business / Globalization, Axiom Business Book Awards"