
The Feminist, the Housewife, and the Soap Opera
Sorozatcím: Oxford Television Studies;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 107.50
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 136 Ft off)
- Kedvezményes ár 46 222 Ft (44 021 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
51 358 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Clarendon Press
- Megjelenés dátuma 2000. február 24.
- ISBN 9780198159803
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem268 oldal
- Méret 241x162x20 mm
- Súly 532 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 8 halftones, 1 line illustration 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This is a history of the feminist engagement with soap opera which uses a wide range of sources including fascinating interviews with key soap opera scholars. It is the story of why feminists were interested in soap opera, and who they thought watched it.
TöbbHosszú leírás:
The Feminist, the Housewife, and the Soap Opera traces the history of the feminist engagement with soap opera using a wide range of sources from programme publicity to interviews with key soap opera scholars. The book reveals that feminist scholarship on soap opera was a significant site of which the identity 'feminist intellectual' was produced in dialogue with her imagined other, the soap opera watching housewife. The book integrates personal autobiographical accounts within a broader history which traces both the move from 'women's liberation' to 'Feminism', and the acceptance of soap opera as a serious object of study.
Brunsdon's excellent book should be required reading for humanities and social-science-based scholars of daytime television serials and for anyone interested in the development of feminist theory and criticism from the 1970s to the present.
Tartalomjegyzék:
Introduction
Part 1. Mapping the Fields
Women's genres and female agency
Part 2. Early Work on Soap Opera: "Worrying Responsibility"
The Housewife in the 1940s Mass Communication Research: Arnheim, Kaufman, and Herzog
Feminists Taking Soap Opera Seriously: The Work of Carol Lopate, Michele Mattelart, and Tania Modleski
Fantasies of the Housewife: The Case of Crossroads
Part 3. Talking Soap Opera
Autobiography and Ethnography
'I don't think we thought about it as studying soap opera': Christine Geraghty
'What about the rest of the audience?' Dorothy Hobson
'Slightly guilty pleasures': Terry Lovell
'The pleasure of a programme like this is not something simple': Ien Ang
'A sense of trying to valorise soap opera as women's TV': Ellen Seiter
Commonalties: Writing Across the Interviews
The Feminist, the Housewife, and the Soap Opera
Appendix
Bibliography