The Ethical Implications of Shakespeare in Performance and Appropriation
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 19.99
-
9 550 Ft (9 095 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 764 Ft off)
- Kedvezményes ár 8 786 Ft (8 367 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
9 550 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2025. december 1.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781399524926
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 5 black and white illustrations 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Redefines the ways in which performance studies and appropriation theory can be used to approach Shakespeare
TöbbHosszú leírás:
Bringing together the discrete fields of appropriation and performance studies, this collection explores pivotal intersections between the two approaches to consider the ethical implications of decisions made when artists and scholars appropriate Shakespeare. The essays in this book, written by established and emerging scholars in subfields such as premodern critical race studies, gender and sexuality studies, queer theory, performance studies, adaptation/appropriation studies and fan studies, demonstrate how remaking the plays across time, cultures or media changes the nature both of what Shakespeare promises and the expectations of those promised Shakespeare. Using examples such as rap music, popular television, theatre history and twentieth-century poetry, this collection argues that understanding Shakespeare at different intersections between performance and appropriation requires continuously negotiating what is signified through Shakespeare to the communities that use and consume him.
TöbbTartalomjegyzék:
List of FiguresAcknowledgementsContributor Biographies
Introduction: Performing the Promise of Shakespeare - Louise Geddes, Kathryn Vomero Santos, and Geoffrey Way
1. '...a thing impossible I should love thee': Shakespearean Performance as White Property - Vanessa I. Corredera
2. Hamlet as Resisting Subject: Intersecting Artistic Tactics in the Mousetraps of Doran and Godwin - Kristin N. Denslow and L. Monique Pittman
3. Jewishness between Performance and Appropriation: Music for The Merchant of Venice (2004) - Kendra Preston Leonard
4. Rita Dove, Blues Aesthetics and Shakespearean Improvisation - John Garrison and Saiham Sharif
5. ‘Ich leb’, was ihr rappt': Confronting Racism through Consumption in OG Keemo’s Otello - Kirsten Mendoza and Oliver Knabe
6. Mythical Geographies: Race, Nationalism and Shakespeare’s Pronunciation - Chris Klippenstein
7. Shakespeare and Gentrification in Regional Theatre - Niamh O’Leary
8. Page and Stage Appropriations of Two Gentlemen of Verona - Matt Kozusko
9. (Un)Veiling Isabella in Measure for Measure - Nora J. Williams
10. ‘I have perused her well': The Appropriation and Hypersexualisation of Anne Boleyn in Popular Representations - Yasmine Hachimi
11. Trammeling up the Consequence: Making Shakespeare Fiction - Andrew James Hartley
Index
Több