• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    The Borders of Empathy in Children?s Fiction

    The Borders of Empathy in Children?s Fiction by García-González, Macarena;

    Sorozatcím: Children's Literature and Culture;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
      • Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. június 27.

    • ISBN 9781032854458
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem174 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 19 Illustrations, black & white; 19 Halftones, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This volume examines how texts addressed to children are meant to assist socioemotional education and whether we put forward adultist assumptions around such conceptualisations of the emotional.

    Több

    Hosszú leírás:

    The Borders of Empathy in Children?s Fiction centres the question of how reading fiction develops our moral imagination and our capacities to think and feel with others. The question is approached with a good dose of scepticism, revising tensions between ethical, aesthetical, and pedagogical dimensions when certain books, films, and other cultural materials are recommended for children. This volume examines how texts addressed to children are meant to assist socioemotional education and whether we put forward adultist assumptions around such conceptualisations of the emotional. The book is organised into nine chapters, with some of them focusing on "difficult" themes ?such as violence, xenophobia, death, migration, as well as gender and social exclusions? and some others on more general relationships between emotions, media, and education. The chapters combine a textual analysis of recommended cultural materials for children with insights from empirical research and ethnographic approaches to children?s cultures. A common thread throughout the book is the open question about the epistemic injustices in knowing children and childhood and how this may be overcome by shifting our research practices with posthumanist philosophies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Figures
    Acknowledgements


    Introduction


    1        The Uses of Picturebooks for Socioemotional Education


    2        Stories about Death and Adult Anxieties


    3        Necropolitics in the Picturebooks by Armin Greder


    4        Testimonies of Border Crossing 


    5        Memory and Dictatorship in Children?s Fiction


    6        The Happy Objectification of Frida Kahlo


    7        Climate Crisis, Water Wars, and Post-Anthropocentric Narratives


    8        Entanglements of Social Marginalisation and Reading Promotion


    9        The Arts of Noticing Children?s Writing


    Final Thoughts


    Index

    Több