• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The American Art?Union ? Utopia and Skepticism in the Antebellum Era: Utopia and Skepticism in the Antebellum Era

    The American Art?Union ? Utopia and Skepticism in the Antebellum Era by Orcutt, Kimberly A.;

    Utopia and Skepticism in the Antebellum Era

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 31.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        15 689 Ft (14 942 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 569 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 120 Ft (13 448 Ft + 5% áfa)

    15 689 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó ME ? Fordham University Press
    • Megjelenés dátuma 2024. augusztus 31.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9781531506995
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem368 oldal
    • Méret 229x228x32 mm
    • Súly 746 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 87 color illustrations
    • 625

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The first comprehensive treatment in seventy years of the American Art-Union?s remarkable rise and fall

    For over a decade, the New York?based American Art-Union shaped art creation, display, and patronage nationwide. Boasting as many as 19,000 members from almost every state, its meteoric rise and its sudden and spectacular collapse still raise a crucial question: Why did such a successful and influential institution fail? The American Art-Union reveals a sprawling and fascinating account of the country?s first nationwide artistic phenomenon, creating a shared experience of visual culture, art news and criticism, and a direct experience with original works.

    For an annual fee of five dollars, members of the American Art-Union received an engraving after a painting by a notable US artist and the annual publication Transactions (1839?49) and later the monthly Bulletin (1848?53). Most importantly, members? names were entered in a drawing for hundreds of original paintings and sculptures by most of the era?s best-known artists. Those artworks were displayed in its immensely popular Free Gallery. Unfortunately, the experiment was short-lived. Opposition grew, and a cascade of events led to an 1852 court case that proved to be the Art-Union?s downfall. Illuminating the workings of the American art market, this study fills a gaping lacuna in the history of nineteenth-century US art. Kimberly A. Orcutt draws from the American Art-Union?s records as well as in-depth contextual research to track the organization?s decisive impact that set the direction of the country?s paintings, sculpture, and engravings for well over a decade.

    Forged in cultural crosscurrents of utopianism and skepticism, the American Art-Union?s demise can be traced to its nature as an attempt to create and control the complex system that the early nineteenth-century art world represented. This study breaks the organization?s activities into their major components to offer a structural rather than chronological narrative that follows mounting tensions to their inevitable end. The institution was undone not by dramatic outward events or the character of its leadership but by the character of its utopianist plan.

    Több