
Television at Work
Industrial Media and American Labor
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 102.50
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 897 Ft off)
- Kedvezményes ár 44 072 Ft (41 973 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
48 969 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2020. január 24.
- ISBN 9780190855789
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem312 oldal
- Méret 160x236x22 mm
- Súly 573 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 39
Kategóriák
Rövid leírás:
This book explores how work, television, and waged labor come to have meaning in our everyday lives by describing the forgotten history of twentieth century workplace television. Analyzing how businesses used television to shape employees' relationships to their labor in order to secure industrial efficiency and support corporate expansion, Television at Work challenges long-held understandings of the "domestic" medium. It also offers a critical prehistory of the use of digital technologies to extend the workday and advance understandings of labor that revolve around dehumanized technological systems and information flows.
TöbbHosszú leírás:
Television has never been exclusive to the home. In Television at Work, Kit Hughes explores the forgotten history of how U.S. workplaces used television to secure industrial efficiency, support corporate expansion, and manage the hearts, minds, and bodies of twentieth century workers.
Challenging our longest-held understandings of the medium, Hughes positions television at the heart of a post-Fordist reconfiguration of the American workplace revolving around dehumanized technological systems. Among other things, business and industry built private television networks to distribute programming, created complex CCTV data retrieval systems, encouraged the use of videotape for worker self-evaluation, used video cassettes for training distributed workforces, and wired cantinas for employee entertainment. In uncovering industrial television as a prolific sphere of media practice, Television at Work reveals how labor arrangements and information architectures shaped by these uses of television were foundational to the rise of the digitally mediated corporation and to a globalizing economy.
Television at Work is a book rich in material, analysis, and original research. It eloquently maneuvers between small case studies of particular technologies and larger historical trends in the economy, management theories, and labor practices.
Tartalomjegyzék:
Introduction
Chapter 1: The Persistence of [a] Vision: the Electronically Mediated Corporation
Prehistory
Chapter 2: "To extend vision beyond the horizon, to see the unseen": Industrial Television in the Post-War Era
Flow
Chapter 3: Frankly Boring and Agonizingly Slow: Television Moves to the Office
Immediacy
Chapter 4: The Other Format Wars: Cartridges, Cassettes, and Making Home Work
Time-shifting
Chapter 5: "The People's Network": Soft Management with Satellite Business Television
Narrowcasting
Conclusion
Acknowledgements