• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Teaching Canonic Opera and Musical Theater with Intention: A Teacher's Guide

    Teaching Canonic Opera and Musical Theater with Intention by Coppola, Catherine; Wells, Elizabeth A.;

    A Teacher's Guide

    Sorozatcím: Modern Musicology and the College Classroom;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 52.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        25 315 Ft (24 110 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 532 Ft off)
      • Kedvezményes ár 22 784 Ft (21 699 Ft + 5% áfa)

    25 315 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. december 10.

    • ISBN 9781032774220
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem136 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Teaching Canonic Opera and Musical Theater with Intention: A Teacher's Guide offers instructors a toolkit with which to productively confront the canon, directly engaging in the difficult conversations this repertoire can prompt.

    Több

    Hosszú leírás:

    For many instructors today, teaching canonical dramatic repertoire can be a fraught proposition: from Don Giovanni to South Pacific, key works in the history of opera and musical theater present challenges related to gender, race, colonialism, class and more. Teaching Canonic Opera and Musical Theater with Intention: A Teacher's Guide offers instructors a toolkit with which to productively confront the canon, directly engaging in the difficult conversations this repertoire can prompt. Informed by evidence from contemporary and historical context, librettos, and production history, instructors will be able to confidently help students consider best practices for the future.


    This book presents fifteen case studies of exemplars from the opera and musical theater canon, which showcase a close study of the music and text in service of addressing the most provocative aspects. With nuanced explorations of each work, the authors offer a variety of pathways to draw connections between their content and the present day. Teaching Canonic Opera and Musical Theater with Intention is a vital resource for college-level music history and appreciation instructors that will enable them to teach canonic repertoire as part of contemporary curricula, and to help students engage critically with these works, their historical impact, and ongoing relevance.



    "This book teaches the controversies surrounding some of the most popular works encountered on Broadway, in the opera house, and in music history courses.  Packed with critical insight and practical advice, it will be an indispensable resource for teachers and performers alike."


    Richard WillProfessor of Music, University of Virginia, author of "Don Giovanni" Captured: Performance, Media, Myth (University of Chicago Press, 2022)


    “A fascinating and important project.”


    Kunio Hara, Associate Professor of Music History, University of South Carolina; cultural consultant Houston Grand Opera, featured speaker Boston Lyric Opera’s Butterfly Process

    Több

    Tartalomjegyzék:

     I. Gender & Class


    Don Giovanni: Beyond the Hashtag 


    Mozart


    Carmen: Fate or Choice? 


    Bizet


    Oklahoma!: Rewriting Race and Gender 


    Rodgers & Hammerstein


    Company: Changing Perspectives on Marriage 


    Sondheim


    My Fair Lady: Class and Colonialism 


    Lerner & Loewe


     II. Race and Presumed Whiteness


    Magic Flute: Whose Enlightenment? 


    Mozart


    Aida: Race and Empire—“Caught Up in the Colors of the Story” 


    Verdi


    Porgy and Bess: Who Tells the Story of Systemic Racism?


    Gershwin & Gershwin


    Show Boat: The Dynamics of the South 


    Kern & Hammerstein


    West Side Story: Whose Stories? 


    Bernstein & Sondheim


     III. Colonialism and History Rewritten


    Madama Butterfly: Imperialism and Gender


    Puccini


    Tristan and Isolde: From Fierce Fighter to Transcendent Redeemer


    Wagner


    Giulio Cesare: Cleopatra Resists


    Handel


    The King And I: The Colonial Mask Comes Off


    Rodgers and Hammerstein


    Hamilton: A new era?


    Miranda

    Több